Zájemců o franchisu stále přibývá
Kolik provozujete vlastních a kolik franchisových poboček? Jaké jsou Vaše plány ohledně další expanze pro letošní rok?
V současné době máme 73 poboček vlastních a 101 provozoven franchisových. Plány rozvoje jsou dlouhodobé a neomezují se pouze na letošní rok. Cílem je neustále rozšiřovat a zkvalitňovat nabídku pneu a autoservisních služeb v celé síti BestDrive. Naše společnost chce být svým zákazníkům partnerem při péči o jejich vůz – přesně v duchu firemního motta: „Vy jezdíte, my se staráme“.
Jaký je podle Vás ideální franchisant? Co musí splňovat? Musí být z oboru?
Ideální franchisant je snem každého franchisora. Pokud rozšiřujeme franchisovou síť o nového člena, vždy sledujeme, zda už má nějakou zkušenost v oboru. Musí být ochoten investovat finanční prostředky do vybavení svého servisu, ale i mít maximální pracovní nasazení. Zákazník a jeho spokojenost by měla být pro něj rozhodující. Pravdou je, že většinu našich franchisových partnerů vybíráme z řad našich stálých obchodních partnerů, se kterými máme nějakou obchodní historii a kteří již mají nějakou zkušenost v našem oboru.
Jak dlouho franchising BestDrive funguje?
Franchisový koncept BestDrive navázal na dlouhou historii konceptu Barum, který získal svého prvního franchisanta již v roce 1996. Postupem času přibývali další a další. V roce 2009 jsme začali připravovat nový moderní koncept s novým logem, které se postupně implementuje do většiny franchisových sítí mateřského koncernu Continental nejen v Evropě, ale i v Asii. V současnosti například vznikají nové franchisové sítě BestDrive ve Švédsku, Polsku, Itálii, Španělsku, ale také v Malajsii nebo v Číně.
Jak byznys ovlivňuje nebo ovlivnila hospodářská recese? Utlumili jste franchising? Máte méně zájemců o franchisu?
Hospodářská recese ovlivnila celý český trh pneu i autoservisu. Samozřejmě se promítá do ekonomické situace a koupěschopnosti obyvatelstva. I na tuto situaci však dokážeme pružně reagovat. Například využitím pneuhospodářství pro nákladní dopravce, díky kterému společně snižujeme jejich náklady na pneumatiky. Co se týká zájemců o franchisu - i přes hrozbu ekonomické recese nám zájemců přibývá čím dál více. Z toho usuzujeme, že i menší nezávislé pneuservisy a autoservisy hledají jistotu v silném partnerovi. Jméno BestDrive se tak u nás stává stále více známým pro širokou veřejnost.
Do jakých míst se BestDrive hodí?
Naše pobočky se samozřejmě hodí všude tam, kde je dostatečný počet zákazníků pro pneuservisní a autoservisní služby. Takže při současné velikosti českého vozového parku téměř do každého většího města. Vše je ale hlavně otázkou poptávky. Rozhodně se nebráníme spolupráci se zájemcem o provozovnu BestDrive, který je dostatečně motivovaný a loajální k naší značce a má svůj servis v místech, která nejsou našimi provozovnami pokrytá.
Na trhu probíhá konkurenční boj. Jaké výhody má vaše společnost oproti konkurenci?
Jedinečností našeho servisního konceptu je to, že know-how máme prověřeno na našich vlastních pobočkách. Kromě toho je naší silou i kvalita, vstřícnost, profesionalita a také celistvost naší sítě. S většinou našich franchisových partnerů je naše úspěšná obchodní spolupráce založena na velmi dobrých osobních vztazích. I proto věříme, že má smysl koncept BestDrive dále rozvíjet a zdokonalovat. Bez našich franchisantů by tomu tak už dávno nebylo. A za to jim patří dík.
Pro více informací kontaktujte redakci portálu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Naše franšízy chybí v podstatě všude
/24.03.2025
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...