Stěhování s franchisou

Důvodem, proč se společnost Extra Stěhování rozhodla pro rozšiřování sítě prostřednictvím franchisových partnerů, byl rychlý rozvoj, který přišel nedlouho po otevření první firemní provozovny v Česku, která se nacházela v západočeském regionu. Na základě stále se zvyšující poptávky po stěhovacích službách, které nabízela, přikročila společnost k otevírání vlastních poboček. Po čase však dospěla k závěru, že při plném provozu tří poboček, je s velkým úsilím a spoustou starostí schopna vygenerovat maximálně 25procentní nárůstu zisků oproti předpokládaným 100 až 150 procentům.„Uvědomili jsme si, že se prostě nedají správně a lukrativně řídit všechny pobočky a lidé v nich, pokud není nastaven naprosto shodný marketing a navíc čtvrtá či pátá pobočka by se nedala už vůbec uhlídat a to jak z časových důvodů, tak z personálních. Vytvořili jsme tedy know-how, které se skládá z téměř nepodstatných pravidel a drobností, které však ve finále dokážou zajistit kompletní fungující celek. U každého klienta zapůsobí něco jiného, maličkost, nad kterou by možná jiný mávnul rukou,“ přibližuje majitel konceptu Petr Veit.
Firma výše zmíněné maličkosti během dvou let tvoření franchisového konceptu, poskládala dohromady, vyhodnotila je, a utvořila z nich návod, jak být několik kroků před konkurencí a dokázat si získat téměř 70 procent všech potenciálních klientů, kteří již její značku žlutého slona zaznamenali nebo se budou chtít stěhovat. V současné době můžeme na tuzemském trhu najít 11 franchisových poboček stěhovací firmy Extra Stěhování. Cílem firmy pak je, aby na území České republiky měla maximálně 77 provozoven v rukách franchisantů.
Ideálním franchisovým partnerem tohoto konceptu je majitel již působící stěhovací firmy s vlastním vozovým parkem a skladovými prostory. Za měsíční licenční poplatek ve výši 25 tisíc Kč pak od majitele licence – franchisora, získá podporu mimo jiné v podobě zajištění pracovního vybavení, propagačních materiálů nebo marketingových akcí, která by mohla být pro některé franchisanty velmi nákladná a franchisor si s ním umí poradit daleko lépe. „Příkladem může být situace, kdy si 10 stěhovacích firem platí zhruba stejně účinnou reklamu za přibližně stejných cenových podmínek. My pro naše franchisanty zaplatíme z licenčních poplatků pětkrát účinnější reklamu s polovičními náklady než by platili oni, neboť platíme pouze jednu velkou reklamu a ne deset jednotlivých. Už tady je pro každého 50% úspora. Navíc si nekonkurují a mají daleko vyšší naději na úspěšnost. Získají nestandardní a velké zakázky, které by sami nedokázali získat ani uskutečnit, ale v síti franchisy to není problém,“ popisuje výhody zapojení se do sítě Extra Stěhování Petr Veit.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...