Jaká je historie vašeho franchisového konceptu v ČR?
Klíčem k němu byla naše znalost hotelnictví a cestovního ruchu, která nám umožnila využívat odborné znalosti těmi nejefektivnějšími způsoby. Spojili jsme zkušenosti a odbornost s efektivností a v roce 2005 byla podepsána první franchisová smlouva.
Jak se hotelům pod hlavičkou EuroAgentur v České republice daří? Kolik jich v současné době máte?
Hotelový franchising je velmi specifický. V hotelnictví střídavě stojíte před zvyšujícími se nároky klientů, kontrolou kvality služeb a zboží, vyjednáváte smlouvy, školíte personál, připravujete marketingové strategie, pozorujete, jak se zvyšují ceny komodit, poplatků, provizí, sestavujete reporty, statistiky a přitom jsou tu stálé inovace, optimalizace, zpětné analýzy atd. Provozovat hotel je velká, časově náročná zodpovědnost a my s dosažením cílů a zvládnutím úkolů umíme pomoc. Vlastně je to stejné jako v životě, čím jste starší, tím máte více zkušeností, stáváte se váženějšími a ostatní vědí, co od vás mohou čekat. Časem se rozrostete o další členy rodiny, a pokud spolu držíte a ostatní vidí, že to „klape“, tak se nejen přesvědčí o tom, že pouto sounáležitosti existuje, ale zeptá se vás i na to, jak jste toho dokázali. No, a pokud půjdete na rodinnou výstavu, tak i díky tomu, že je vás víc, dostanete rodinnou slevu na vstupné. Bez nadsázky to v překladu EuroAgentur znamená, že svým franchisovým partnerům poskytneme 22. let zkušeností a kontaktů. Získají možnost oslovit celou naší rozsáhlou individuální a obchodní databázi, on line rezervační systém, silný marketing, dodavatelské slevy, podporu v provozním řízení hotelu, progresivní webovou strategii a další. V současné době provozujeme přes desítku franchisovým hotelů a také restauraci v Praze.
Jaké máte v České republice cíle? Plánujete nějakou další expanzi?
Nemáme předem stanovený počet hotelů, kterého bychom chtěli v blízké době ani dlouhodobě dosáhnout. Nerazíme ani cílené oslovování hoteliérů se zapojením do našeho franchisového konceptu, a přitom není měsíc v roce, kdy bychom se nevěnovali poptávce po spolupráci s námi. Naše silná pozice na trhu, ocenění, vlastní incomingová kancelář a kladné reference, to vše samo ukazuje na to, proč můžeme být jistotou pro ty, kteří chtějí být na trhu silnějšími.
Čím se Vaše hotely liší od své konkurence?
Přijďte se podívat k nim, pak k nám a uvidíte.
Jaké podmínky je třeba splnit, aby se zájemce mohl stát franchisantem Vašeho konceptu?
Podmínek je poměrně dost. Rozhodně nepropůjčíme naši značku každému zájemci a prioritní pro nás je v tomto pohledu kvalita nad kvantitou. Zde, stejně jako v každém jiném podnikání platí, že ti, kteří si jdou upřímně a tvrdou prací za svým cílem, tak mají šanci. Může to být hotel s pěti pokoji stejně jako s padesáti, u vody nebo na horách a v jakémkoliv regionu …
Jak vypadá ideální franchisant pro koncept EuroAgentur?
Uvedu konkrétní příklad. Pokud jste ještě nikdy nepřestali v Třebíči a nepoznali její židovskou čtvrť, tak si to určitě naplánujte a přenocujte v EuroAgentur hotelu Joseph1699. Kouzelné místo, kouzelný hotel a znamenití majitelé, kteří ještě před pár lety hotelový business vůbec neznali a dnes mohou být příkladem pro ostatní. To je ideální franchisant, už i pro to, že ho znáte ode dne, kdy ubytovali prvního hosta. Jmenovat bych, ale mohla i další.
Jakou podporu svým franchisovým partnerům nabízíte?
Myslím, že kdo si rozhovor přečetl, v něm hlavní odpověď našel. Naším cílem je dopomoci majitelům a provozovatelům hotelů k optimálnímu obchodnímu výkonu a jsme schopni nabídnout skutečně různorodé spektrum podpory.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI