Praha v první desítce

Londýn je z pohledu mezinárodních retailových řetězců v rámci 57 klíčových maloobchodních trhů vnímán jako nejatraktivnější lokalita pro jejich rozvoj. Města Paříž, Moskva, Miláno a Madrid se svými rozvinutými maloobchodními trhy umístila v první pětici. Praze pak patří deváté místo. Vyplývá to z nového evropského maloobchodního indexu, který připravila poradenská společnost Jones Lang LaSalle (JLL).
Podle Jamese Dolphina, vedoucího týmu maloobchodních nemovitostí pro region EMEA ve společnosti JLL, je Londýn pro mnoho maloobchodních řetězců odrazovým můstkem, kde začínají s mezinárodní expanzí. „V poslední době jsme zaznamenali řadu příkladů amerických a čínských maloobchodníků, kteří zvolili právě tuto cestu. A další budou pravděpodobně následovat,“ doplňuje Dolphin.
Vzhledem k omezenému hospodářskému růstu v západní a jižní Evropě se však stále více maloobchodníků paralelně zaměřuje i na Východ. Rozvíjející se trhy totiž nabízí velkou řadu příležitostí k expanzi. Nájemné je zde dle odborníků z JLL obecně nižší než na vyspělých trzích a předpoklady růstu prodejů jednoznačně vyšší.
Důvodem, proč je pro zahraniční obchodníky zajímavým místem pro jejich expanzi také Praha, je podle senior konzultanta maloobchodního oddělení pražské pobočky JLL Filipa Kolmera fakt, že je maloobchodní trh v našem hlavním městě diverzifikovaný, což je v případě zemí střední a východní Evropy spíše výjimkou. „Třebaže českému maloobchodnímu trhu dominují především nákupní centra, v Praze se také úspěšně rozvíjí nákupní ulice typu high street, ke kterým patří především bulvár Na Příkopě a zejména dolní část Václavského náměstí, a dále Pařížská ulice, kde se soustředí luxusní značky,“ dodává Kolmer.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...