Hobbymarkety nabírají druhý dech

V roce 2012 bylo v ČR přes 140 hobbymarketů. Nejvíce se jich nachází v Praze a středních Čechách.
Čtvrtek
17.01.2013
Hobbymarkety se otřepaly z krize. Otevírají nové pobočky nebo rozšiřují stávající.
 

V roce 2012 bylo v České republice více než 140 hobbymarketů. Oproti roku 2010 se jedná o 5% nárůst. Z celkového počtu se podle Jones Lang LaSalle 35 prodejen nacházelo v Praze a středních Čechách, což jsou kraje s nejvyšším počtem rodinných domů a největší kupní silou v ČR. Další nejvýznamnější kraj co do počtu velkých center pro kutily byl ten Moravskoslezský, kde se nacházelo 17 prodejen. Na třetím místě byl pak Ústecký kraj s 15 prodejnami.

Nejvyšší počet obchodů měl český Mountfield, který jich provozoval 55. Další významný hráč na poli hobbymarketů je například OBI, který svou síť rozšiřuje i díky franchisovým partnerům. V roce 2012 měl 26 vlastních provozoven a 6 franchisových. Na zájem zákazníků v ČR si nemohou stěžovat ani Baumax, Bauhaus či Hornbach. Za úspěchem Mountfieldu stojí podle JLL především brzký vstup na český trh v roce 1991, různé velikosti obchodních jednotek a dlouhodobé investice do marketingu. Od velkoformátových prodejen ostatních hráčů se také liší užším sortimentem, zaměřeným hlavně na zahradní techniku, zahradní nábytek a bazény.

Růst byl zaznamenán i přesto, že hobbymarkety mají specifické požadavky na prostory, které potřebují. Kromě samotného velkoplošného prodejního prostoru požadují nízké provozní náklady, rozsáhlé skladovací plochy a dostatečně velká parkoviště. Celková plocha se tak může vyšplhat na více než 20 tisíc m2. Dle dat Franchising Reportu Česká republika 2011 zpracovaných poradenskou společností Profit system, je například OBI z pohledu franchisových licencí jednou z nejdražších licencí na českém trhu, investice se pohybuje kolem 250 milionů Kč.


Adam Rezek
Redaktor

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017