420 tipů z Paříže

Pařížské výstaviště Porte de Versaille je momentálně cílem zájemců o podnikání pod známou značkou z celého světa. Právě zde se totiž koná již 32. ročník mezinárodního veletrhu Franchise EXPO Paris, na kterém se představují značky z celého světa. Zájemci z řad návštěvníků se zde mohou seznámit s přibližně 420 koncepty rozvíjejícími se prostřednictvím franchisingu či partnerské spolupráce.
Největší zastoupení mezi vystavovateli mají gastronomické koncepty. „Jejich podíl na celkovém počtu vystavovatelů činí 17 %. Na každém kroku tak potkáte fastfoodové nebo kavárenské koncepty. Velkému zájmu se pak těší několik značek zabývajících se sushi či výrobou a prodejem zmrzlni,“ informuje přímo z Paříže Barbora Štanglová, šéfredaktorka magazínu Vlastní firma FRANCHISING. Za všechny můžeme jmenovat značky jako KFC, Brioche Dorée, Subway nebo PLANET SUSHI.
Největšími trendy, které lze v letošním roce na veletrhu vysledovat je poměrně vysoký počet konceptů zabývajících se péčí o seniory nebo o dlouhodobě nemocné. Mezi takové patří značky ADHAP Services, Les Menus Services, ZEN Senior Services aj.
Ani český trh však nezůstává stranou pozornosti. „Zájem o něj projevily například sítě obchodů s obuví Finsbury nebo Skechers, nebo francouzská módní značka Sud Express,” doplňuje Barbora Štanglová. Řada firem se pak zajímá o expanzi do zemí Evropské unie i do dalších evropských destinací mimo ni.
Organizátoři očekávají v letošním roce účast srovnatelnou s loňským ročníkem, kdy veletrh navštívilo přes 32 tisíc lidí, z nichž 18 % tvořili zájemci o franchisové podnikání ze zahraničí. Ani vystavovatelé nepochází jen z Francie, mimo španělských konceptů se mohou zájemci seznámit i se systémy pocházejícími například z Itálie, Nizozemí, USA nebo Kanady. Včetně bank, právníků nebo poradců pak celkový počet vystavovatelů činí 460.
PŘEČTI ČLÁNKY

Do regionu míří americké řetězce, Vodafone řeší spor a EG Group prodává část sítě čerpacích stanic. Franšízing potvrzuje svou sílu napříč obory.
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI