Pošťák COOP

Síť družstevních prodejen COOP v loňském roce zaznamenala tržby přes 26 miliard korun, což je o 1 % více než v roce 2011. I přes nepříznivé podmínky se skupině podařilo udržet si růst především díky zvyšujícímu se trendu denních nákupů a také velkou rozmanitostí tzv. služeb s přidanou hodnotou. Ty chce COOP nadále rozšiřovat. Jednou ze služeb je nabídka poštovních míst, u kterých COOP spolupracuje na bázi franchisingu s Českou poštou.
Pokud se Česká pošta rozhodne zrušit ztrátovou pobočku, je povinna na základě dohody se Spolkem pro obnovu venkova i Svazem měst a obcí nabídnout možnost jejího provozu obci. Jestliže ani obec nemá zájem, pak může služby nabízet COOP. Na bázi franchisingu provozuje skupina zhruba 70 pošt s různou nabídkou služeb. A na nedostatek zájmu si společnost nemůže stěžovat. „Nedávno jsem požádal generálního ředitele pošty Petra Zatloukala o vyhodnocení projektu s tím, že bychom chtěli tuto spolupráci nadále rozvíjet,“ říká generální ředitel COOP Zdeněk Juračka.
Boj proti vládě
Skupina však působí nejen jako franchisant, ale také jako franchisor. Zatím na zkoušku provozuje kolem 20 obchodních míst. Jak říká Juračka, vyčleňování jednotlivých družstev do samostatných jednotek koresponduje s dlouhodobou kritikou vlády, která nebojuje proti daňovým únikům u malých obchodníků. „Nejenže se díky tomu sníží odvody jednotlivých franchis vůči státu, ale řetězec ušetří také na povinných odvodech za zaměstnance, ze kterých se v případě pronájmu prodejny stanou osoby samostatně výdělečně činné. Tento systém se tak vyplatí oběma stranám,“ doplňuje Juračka. Dalším důvodem, proč si COOP vybral formu franchisingu, je snaha udržet některé neziskové prodejny v chodu.
Jen prodávat potraviny a provoz pošty síti nestačí. Sází na další služby mimo svou působnost. Aktuálně nabízí základní služby na pokladně jako cashback, dobití telefonu či zaplacení složenky. A k nim budou přibývat další. V tuto chvíli například probíhá testovací projekt COOP Energy, který nabízí prodej elektřiny a plynu. Po vyhodnocení by měla být služba nabídnuta ve všech regionech. Síť dále jedná se společností Sazka o zřízení sázkových terminálů. Podle Juračky by jednání se Sazkou měla být uzavřena do dvou měsíců. Mimo jiné chce COOP zavést věrnostní programy, u kterých plánuje zákazníkům nabízet slevy a bonusy u svých partnerů.

PŘEČTI ČLÁNKY

Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI