Prvním neúspěchem nic nekončí

V loňském roce Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Tohoto ocenění si velice vážíme a jsme na něj pyšní. Pro naši společnost to je především prestižní záležitost a důkaz toho, že naši práci děláme dobře a hlavně efektivně.
Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Podle mého názoru je nejdůležitější znalost obchodního prostředí cílové destinace a pak už jenom vytrvat a nenechat se odradit případným prvním neúspěchem.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
My při vývozu našich strojů vždy známe konečného uživatele a proto v našem případě je důležité osobní jednání se zákazníkem, umění naslouchat jeho požadavkům a přizpůsobit se jeho obchodní mentalitě. Jenom tak jsme schopni předejít případným nedorozuměním.
Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?
Jak jsem již zmínil, co se týče konečného zákazníka, vše se snažíme řešit osobním jednáním. Zatím máme tu zkušenost, že v mnoha případech je jedna hodina u jednacího stolu více, než stovky e-mailů. Co se týče samotného vývozu, tím myslím financování, přeprava atd., je nejdůležitější spolupracovat a spoléhat se pouze na profesionály.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?
V současné době je pro nás nejdůležitější Asie, protože ta není zasažena ekonomickou krizí v takové míře jako Evropa a proto hledáme své zákazníky hlavně tam.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI