Automobilový byznys

S franchisovým konceptem půjčovny aut Rentis Car přichází na trh společnost Global Rent a Car. Firma vznikla v roce 2007 v Polsku a aktuálně zde provozuje síť 10 půjčoven. Nabízí pronájem aut nejen pro individuální klienty, ale také vozidla pro firemní klientelu. Pro ČR se firma rozhodla na základě zájmu jejich partnerů vstoupit na trhy mimo Polsko.
"V blízké době bychom chtěli na českém trhu otevřít 3 až 7 franchisových poboček. Vše však bude záležet na situaci na trhu," říká Bartek Janowicz, ředitel Global Rent a Car. Nejdříve chce firma obsadit velká města Praha, Brno a Ostrava. Licenční poplatek na provoz franchisové pobočky Rentis Car se platí měsíčně a vychází na 2000 eur. Franchisant dále platí 10 % z obratu půjčovny. Další náklady, se kterými musí podnikatel počítat, jsou měsíční poplatky za pronájem vozu a operativní náklady na vybavení provozovny. Společnost Global Rent a Car pro každého z franchisantů zajistí automobily do vozového parku, zákaznický servis, know-how a marketingovou podporu.
Na polském trhu se společnosti daří stále růst. Ročně se její obrat zvyšuje o 20 až 30 %. Za cíl si Global Rent a Car dala dostat se v Polsku do první čtyřky firem nabízejících pronájem automobilů. I proto v ČR hledá především franchisanty, kteří mají obchodního ducha a podnikatelské schopnosti, aby rozvíjel stejně silně firmu i v zahraničí. Samozřejmostí je dostatek kapitálu pro rozjetí byznysu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...