Druhý rok za námi
Časopis Vlastní firma FRANCHISING vychází v ČR už druhým rokem. A od ledna započne svůj třetí rok. Co mohou čtenáři očekávat v novém čísle?
Nové číslo magazínu Vlastní firma FRANCHISING, které vyjde na začátku ledna příštího roku, bude opět plné zajímavých informací a nápadů. Dalo by se říci, že spojovacím tématem všech článků je do jisté míry odvaha. Odvaha začít podnikat, dělat nepopulární opatření či odvaha neleknout se a bojovat proti hospodářské krizi všemi možnými prostředky. Za sebe bych určitě „nalákala“ na rozhovor s paní Evou Štěpánkovou, majitelkou kosmetické firmy RYOR, a pak i na článek o oborech, kterým se daří i navzdory ekonomické krizi, o které se bohužel stále ještě mluví.
Které číslo v tomto roce se Vám líbilo nejvíc a proč?
Je těžké vybrat jedno. Vždyť jsme čtenářům přinesli rozhovory s řadou zajímavých osobností z řad podnikatelů. Svou otevřeností se mi však velice líbil pan Zdeněk Pohlreich, který se nebál jasně pojmenovat problémy, které české podnikatelské prostředí trápí. V tomto čísle byl také velmi zajímavý článek „Změň život, založ firmu“, který čtenářům zprostředkoval „osudy“ těch, kteří se v určité fázi svého profesního života rozhodli pro změnu, opustili zaměstnání a rozjeli vlastní podnikání. Zejména toto téma je podle mého názoru velmi inspirativní.
Plánujete nějaké novinky pro čtenáře, ať už časopisu či Vašeho portálu Franchising.cz?
Naším primárním cílem je udržet si vysokou kvalitu, kterou náš magazín má. Nějaké novinky chystáme, ale momentálně je předčasné o nich informovat. Budou takovým malým překvapením pro naše čtenáře. Co se týče portálu, tam je to podobné. I nadále se budeme snažit přinášet zajímavé informace, rozhovory a aktuality z franchisového trhu, čímž chceme přispět k dalšímu rozvoji franchisingu v České republice. Zájemci o oblast franchisingu se mohou také těšit na čerstvá data za rok 2013, která představíme v rámci každoročního Franchising Reportu, který naše společnost zpracovává.
Na podzim byl také spuštěn portál Franchising.sk. Proč se firma PROFIT system rozhodla pro slovenskou verzi?
Myšlenka na spuštění slovenského portálu Franchising. sk byla v našich hlavách již delší dobu, Neustále se množící dotazy ze stran zájemců o franchisové podnikání ze Slovenska i zástupců franchisových konceptů mířících na slovenský trh jsme došli k závěru, že správná doba na realizaci tohoto plánu je již tady. Věříme, že se našemu nejmladšímu portálu v jeho evropské rodině bude dařit a naváže tak na úspěch svých starších sourozenců. K tomu by mělo přispět i partnerství, které portál Franchising.sk navázal se Slovenskou franchisingovopu asociací, jejímž se stal mediálním partnerem.
Co byste chtěla vzkázat Vašim čtenářům do nového roku?
Nejprve bych chtěla všem moc poděkovat za přízeň, kterou nám chovají. Vězte, že se bude celý náš tým snažit o to, abychom si ji i nadále zasloužili. Popřát bych všem čtenářům chtěla nejen hodně zdraví, štěstí a úspěchu v nadcházejícím roce 2014, ale také odvahu udělat změnu a možná rozjet vlastní byznys.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI