Ověřeným konceptům se daří

Jaký byl rok 2013 pro Českou asociaci franchisingu?
Uplynulý rok byl pro asociaci úspěšný. Stanovila si cíle, které postupně naplňovala. V dubnu zrealizovala novinku, tzv. den otevřených dveří u našich členů. Tato akce byla mediálně podpořena vydáním příloh věnovaných franchisingu v E15 a Lidových novinách. Dále se zaměřila na spolupráci s médii, která přinesla větší zviditelnění asociace nejen v tištěných periodikách. Pravidelně publikuje v magazínu, který se věnuje zajímavostem z podnikání, Vlastní firma FRANCHISING. Zorganizovala dvě tiskové konference a v říjnu 11. ročník mezinárodní konference FRANCHISING FORUM 2013, které se zúčastnilo téměř 100 osob, které se zajímali o franchising, nebo chtějí začít podnikat či podnikají pod zavedenou značkou. V neposlední řadě se věnovala i vzdělávacím aktivitám, jako byla účast na třech veletrzích věnovaných franchisingu, kdy jeden z nich se konal ve spolupráci s naší partnerskou asociací v Bratislavě. ČAF aktivně spolupracuje s organizátory školení v oblasti franchisingu, kde vzdělává odbornou a laickou veřejnost. Do ČAF vstoupilo několik nových členů, zejména přidružených. Jmenujme například Smart software, dodavatele pokladních systémů do franchisových řetězců, nebo českou svíčkárnu Rodas, která se rozhodla expandovat pomocí franchisingu.
Jaké akce chystá ČAF na letošní rok?
Plénum ČAF na své členské schůzi, která se bude konat počátkem dubna, odsouhlasí plán činnosti asociace pro rok 2014. Také nás čekají nové volby do správní a dozorčí rady pro další tříleté období. Již nyní mohu prozradit, že i nadále budeme organizovat několik pracovních snídaní, seminářů, ale také budeme partnery zajímavých akcí. V neposlední řadě se bude na podzim opět konat konference FRANCHISING FORUM. Také letos po více jak 5ti letech chystáme vydání publikace věnované franchisingu. Aktuální aktivity asociace jsou vždy včas zveřejněny na webových stránkách asociace.
Připravujete pro své členy nějaké novinky či změny?
Novinky určitě ano. Vloni jsme úspěšně zahájili organizaci pravidelných setkání našich členů. Letos bychom s organizací tzv. BEST FRANCHISE NETWORKING chtěli pokračovat a především do nich zapojit i naše nečleny, zástupce franchisových konceptů nebo dodavatele do franchisových řetězců. Rádi bychom dále rozvíjeli partnerský program ve spolupráci s našimi členy a za cíl si dáváme i zvýšit prezentaci asociace na sociálních sítích.
Jak byste popsala trend vývoje franchisingu v dalších letech?
Situace na trhu v oblasti franchisingu je již několik let stabilní. Na trh vstupují nové značky a jiné z nich mizí. Neseriózní franchisové koncepty rychle skončí, tak rychle jak začaly. Franchising je o dlouhodobé aktivní spolupráci franchisora s franchisanty. Daří se ověřeným konceptům, které dodržují Etický kodex franchisingu, stejně tak i nově vznikajícím konceptům podnikajícím na bázi čistého franchisingu. V současné době zažívají boom koncepty z oblasti zdravé výživy, fitness a krásy, ale stále je zde prostor i pro nové koncepty např. v oblasti péče o seniory, nebo vzdělávání dětí i dospělých.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI