Klientům naslouchejte

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Co nejvíce prodávat v zahraničí. Tak jednoduché to samozřejmě není. Na tuto otázku asi ani neexistuje jednoduchá odpověď. Některá pravidla jsou možná obecně platná, jako například dobrá jazyková vybavenost, jiná budou záležet na oboru, ve kterém společnost podniká, nebo na teritoriu, kam svůj export směřuje. Nám se mimo jiné vyplatilo umění naslouchat a otevřená komunikace se zákazníky. Naslouchání našim zákazníkům a zjišťování jejich současných i budoucích potřeb nám pomáhalo při výběru nových výrobních zařízení a technologií. Otevřená komunikace pak vybudovala vzájemnou důvěru, díky které se spolupráce postupně rozšiřovala o nové, větší projekty. Od našich zákazníků také víme, že kromě kvality je pro ně důležitá pružnost.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Máme asi štěstí, ale žádné závažné problémy při jednání se zahraničními zákazníky nevznikly. S mnoha udržujeme přátelské kontakty, které přesahují rámec obchodní spolupráce a všechna jednání probíhají v příjemné atmosféře. Jen na začátku spolupráce s některými zahraničními zákazníky bylo nutné překonat jejich prvotní nedůvěru ve schopnosti české firmy.
Jak se Vám podařilo se s jejich nedůvěrou vypořádat?
Ve většině případů stačila první prohlídka našich výrobních zařízení a seznámení s technologiemi, které používáme. Ostatní se nám podařilo přesvědčit poté, co obdrželi první objednané výrobky.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější?
Protože nabízíme především výrobní služby v elektronice, máme nejvíce zákazníků v západní Evropě a v Čechách. Pro další obor naší činnosti, tedy pro vývoj a výrobu krystalových oscilátorů ale máme zákazníky po celém světě, například i na Tasmánii.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL UNICREDIT. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Například potvrzení, že jsme se před více než dvaceti lety vydali správnou cestou a zatím jsme na každém rozcestí vybrali ten správný směr. Znamená to určitě také, že máme skvělé zaměstnance. Vážíme si našeho ocenění a přejeme všem vývozcům, aby se jim dařilo. Děkujeme také partnerům ceny za podporu exportérů.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI