Klientům naslouchejte

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Co nejvíce prodávat v zahraničí. Tak jednoduché to samozřejmě není. Na tuto otázku asi ani neexistuje jednoduchá odpověď. Některá pravidla jsou možná obecně platná, jako například dobrá jazyková vybavenost, jiná budou záležet na oboru, ve kterém společnost podniká, nebo na teritoriu, kam svůj export směřuje. Nám se mimo jiné vyplatilo umění naslouchat a otevřená komunikace se zákazníky. Naslouchání našim zákazníkům a zjišťování jejich současných i budoucích potřeb nám pomáhalo při výběru nových výrobních zařízení a technologií. Otevřená komunikace pak vybudovala vzájemnou důvěru, díky které se spolupráce postupně rozšiřovala o nové, větší projekty. Od našich zákazníků také víme, že kromě kvality je pro ně důležitá pružnost.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Máme asi štěstí, ale žádné závažné problémy při jednání se zahraničními zákazníky nevznikly. S mnoha udržujeme přátelské kontakty, které přesahují rámec obchodní spolupráce a všechna jednání probíhají v příjemné atmosféře. Jen na začátku spolupráce s některými zahraničními zákazníky bylo nutné překonat jejich prvotní nedůvěru ve schopnosti české firmy.
Jak se Vám podařilo se s jejich nedůvěrou vypořádat?
Ve většině případů stačila první prohlídka našich výrobních zařízení a seznámení s technologiemi, které používáme. Ostatní se nám podařilo přesvědčit poté, co obdrželi první objednané výrobky.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější?
Protože nabízíme především výrobní služby v elektronice, máme nejvíce zákazníků v západní Evropě a v Čechách. Pro další obor naší činnosti, tedy pro vývoj a výrobu krystalových oscilátorů ale máme zákazníky po celém světě, například i na Tasmánii.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL UNICREDIT. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Například potvrzení, že jsme se před více než dvaceti lety vydali správnou cestou a zatím jsme na každém rozcestí vybrali ten správný směr. Znamená to určitě také, že máme skvělé zaměstnance. Vážíme si našeho ocenění a přejeme všem vývozcům, aby se jim dařilo. Děkujeme také partnerům ceny za podporu exportérů.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI