Originalita versus inovace

Přijít na trh s něčím originálním je v dnešní době náročné, konkurenční boj provází každé odvětví byznysu. Originalita je vstupenkou na trh. Co dělat, ale proti konkurenci, když chcete založit podnik v něčem, co už funguje? Inovovat. Inovace byly loni hnacím motorem franchisového trhu a statistiky ukazují, že to bude i letos.
Nové franchisové koncepty, kterým se podařilo na trhu uchytit, se vyznačovaly právě originálním nápadem, který jim pomohl k rychlé expanzi po Česku. „Novodobá sanitka, Konopná lékárna, suché mytí iDry, to je jen zlomek firem, které vyšly s novým nápadem a podařilo se jim uspět,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka poradenské společnosti PROFIT system. Franchising pak už pomohl rychleji k tomu, aby se nápad uchytil.
Lepší služby pro všechny
A co inovace? Ty posunuly zavedené franchisové koncepty dopředu, čímž ukázaly, že se konkurence nebojí a daří se jim. Mobilní mytí automobilů bez použití vody iDry přinesl revoluci v mytí aut a to není vše. „Letos jsme představili novou službu v portfoliu čištění – iDry Nano Coating, která využívá princip nanotechnologií,“ dodává majitel iDry Petr Šméral s tím, že čistit už tak může nejen vozidla, ale také kanceláře či domácnosti. Společnost SUNKINS, která drží licenci Svět zdraví, zase dokončuje Komplexní nutriční typologii pro děti a sportovce.
Nejen pro zákazníky firmy přinášejí novinky. Prodejce čajů Oxalis zase přinesl inovaci ve zlepšení franchisového konceptu. „Společně s firmou App Vision jsme spustili elektronickou příručku. Jednoduchým způsobem se franchisanti seznámí s provozními záležitostmi firmy,“ dodává jednatel Oxalis Petr Zelík. Na zlepšení franchisy pracoval i koncept Fitness food menu, který přišel s rebrandingem a novým administrativním systémem. Inovace tak přichází nejen pro zákazníky, ale také pro franchisanty.

PŘEČTI ČLÁNKY

Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI