Přeměna České pošty

Rozhodnutí, které změní fungování České pošty, začne od příštího roku. Během něj dvě stovky poboček pošty převezmou od státního podniku franchisoví partneři. Česko tak míří směrem, který funguje ve většině evropských státech. Pokud se podíváme na ostatní země, franchisové pobočky v drtivé většině převažují. Například Německo jich provozuje 100 %.
„V převodu pošt na franchisové jednotky budeme i nadále pokračovat. Chceme, aby jejich počet převažoval nad kamennými pobočkami, tak jako v západních zemích,“ řekla pro portál Franchising.cz tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová. Zároveň dodala, že v současné době franchisově funguje 54 pošt jako Pošta Partner. Celkově se na území Česka nachází přes 3200 poštovních míst.
Česká pošta v současné době zdokonaluje franchisový systém a očekává, že po jeho spuštění bude zájem o franchisový koncept Pošta Partner ještě větší než je teď. Franchisa by měla pomoci poště ušetřit provozní náklady, které rostou zejména v menších vesnicích. Z toho důvodu mimo franchisy zřizuje i tzv. výdejní místa, které však neslouží jako typická pobočka pošty. Těch je v současnosti 86.
Pro další rozvoj České pošty by mělo pomoci i zrušení její transformace na akciovou společnost, což schválila vláda. Česká pošta tak bude nadále figurovat na trhu jako státní podnik. To jí pomůže i více investovat do zlepšení služeb. „Z našeho pohledu se jedná o správné rozhodnutí, které je důležité pro další růst a rozvoj společnosti, stejně tak pro potřebné investice,“ shrnuje generální ředitel České pošty Martin Elkán.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...