Výdejní místa přibývají

Česko se stává velmocí internetových obchodů. Jak ukazují statistiky Asociace pro internetovou komerci, v ČR se nachází kolem 37 tisíc internetových obchodů. A Češi rádi nakupují online, ale rádi si zakoupené zboží vyzvedávají osobně. Nejvíce balíků projde Českou poštou, ta však pomalu ale jistě ztrácí na oblíbenosti. Služby poskytování tzv. outsourcingu výdejních míst pro e-shopy u nás už zajišťuje mnoho firem. Pro lepší rozvoj jim pomáhá partnerská spolupráce na bázi franšízy. Jednou z nich je i Zásilkovna.
Počet franšízových míst se u Zásilkovny pohybuje v počtu 273 poboček. „Postupně splňujeme cíl pokrýt v České republice a na Slovensku města nad 10 tisíc obyvatel. V následujícím roce bychom chtěli mimo expanzi v těchto státech rozšířit působení i do okolních evropských států,“ řekla pro portál Franchising.cz jednatelka firma Zásilkovna Simona Kijonková. Konkrétní státy zatím nechtěla komentovat. Společnost Zásilkovna v současné době spolupracuje s více než 6 tisíci e-shopy.
Letos před Vánoci přišla firma Zásilkovna s novinkou kamenných prodejen, ve kterých budou moci vybrané partnerské e-shopy své zboží vystavovat a přímo prodávat. V letošním roce budou otevřeny první tři. „První takové obchody by se měly objevit v Praze, Hradci Králové a Ostravě. Příští rok je v plánu další dvacítka,“ doplnila Simona Kijonková s tím, že tzv. prodejní outsourcing budou zatím nabízet jen vlastní pobočky, s franšízanty se počítá do budoucna.
„Projektem vlastních prodejen, které vznikají od roku 2014, cílí Zásilkovna.cz i na menší e-shopy, které sice chtějí jít s tímto trendem, vlastní kamennou prodejnu si ale nemohou dovolit. V budoucnu bychom samozřejmě chtěli dostat naše prodejny do nákupních center a zboží jednotlivých e-shopů tak přiblížit co největšímu množství potenciálních zákazníků,“ komentuje Simona Kijonková strategii firmy.
Česká pošta sice zůstává největším poskytovatelem služeb pro odbavování zásilek, jelikož se svými 3600 pobočkami, kde mohou lidé vyzvednout své zboží, nemá konkurenci. Avšak ostatní firmy jí pomalu šlapou na paty, i přesto, že se nemohou s pobočkovou sítí s Českou poštou srovnávat. Mimo Zásilkovnu se na výdejní služby zaměřují například společnosti Úloženka, Popron Partner či PPL Partner. Poslední dva zmíněné se též rozvíjí na bázi franšízy, Úloženka svá místa provozuje sama.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...