Rostoucí byznys

Cestování se stalo nejoblíbenější zálibou všech věkových kategorií. Toho využívají i cestovní agentury a kanceláře, které bojují o každého zákazníka svými nabídkami různých destinací. Češi totiž za cestování utrácí čím dál více, jen za první pololetí roku 2014 utratili dle Českého statistického úřadu v zahraničí 50 miliard korun. Cestovní byznys přilákal i spoustu společností, které se rozvíjejí pomocí franšízingu.
Na českém trhu působí dle statistiky Asociace cestovních kanceláří a agentur přes 7 tisíc cestovních agentur, z čehož jen velmi malé procento má na trhu větší vliv. Největší sítí poboček, z nichž většina působí na bázi franšízové spolupráce, se může chlubit společnost Invia. Ta zaznamenává ročně obrat přes 1 miliardu a počet kanceláří převyšuje 100 po celé ČR.
Její devizou je prodej online zájezdů, který zaznamenává stále větší nárůst. "Na českém trhu narůstá obliba pořizování letní dovolené v režimu first minute. Oproti loňskému roku také lidé investují do zájezdu větší částky, na léto 2015 přesahuje 14 300 korun. Nejoblíbenější destinací zůstávají Řecko a Turecko," dodává marketingový ředitel Invia Michal Tůma. Velký podíl mezi agenturami mají také společnosti Student Agency a Zájezdy.cz.
„Franšízové licence z oblasti cestovního ruchu jsou u českých podnikatelů oblíbené a pro firmy je tak rozvoj mnohem rychlejší a méně nákladnější, než by stavily svou franšízovou síť samy,“ komentuje situaci na trhu obchodní manažerka PROFIT system Gabriela Petrová.
To dokazuje i oblast cestovních kanceláří, kde jedna z největších firem v Česku využívá franšízing. Jedná se o Exim tours. Ta provozuje 74 franšízových poboček a 41 vlastních, které se nachází ve velkých městech. V roce 2013 zaznamenala obrat ve výši 3,6 miliardy korun.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...