Orbis posiluje pozici

Franšízing v hotelnictví zažil v Polsku událost, která ovlivní i hotely u nás. Společnost Orbis, jeden z největších provozovatel hotelů v Polsku, podepsala se svým strategickým akcionářem Accor dohodu o převzetí 46 hotelů ve střední Evropě a uzavřela s ním licenční smlouvu. Dohodou posílila firma Orbis svou pozici lídra na trhu s ubytováním ve střední Evropě.
Díky této transakci se společnost Orbis stala jediným provozovatelem značek skupiny Accor v 16 zemích regionu, v Bulharsku, České republice, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku. Celková hodnota obchodu se vyšplhala na 142,3 milionu eur (přes 4 miliardy korun). „Převzetí aktivit skupiny Accor ve střední Evropě je pro Orbis klíčovým momentem. Transakce přesně zapadá do naší strategie širšího rozvoje v daném regionu,“ uvedl Gilles Clavie, předseda správní rady společnosti Orbis.
Hotely jsou provozovány pod různými značkami skupiny Accor, a to Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis a ibis budget. 38 z nich je již v provozu a osm projektů je plánováno – z nich tři bude Orbis řídit a na pět získá franšízu. 76 procent těchto hotelů se nachází v hlavních městech.
K podpisu dohody mezi společnostmi Orbis a Accor došlo 7. ledna 2015. V ten samý den pak Orbis také podepsal se společností Accor licenční smlouvu (Master License Agreement), na jejímž základě získává právo provozovat hotely pod značkami skupiny Accor do roku 2035, z toho minimálně 10 let exkluzivně, a to v 16 zemích střední a východní Evropy.
„Vstup na tyto perspektivní trhy přináší společnosti Orbis příležitost k masivnímu zvýšení nabídky. Díky této transakci naše pozice na trhu významně posílí – celkový počet našich hotelů překročí 100 a budeme rozvíjet obchodní aktivity v 16 zemích,“ uzavírá Gilles Clavie s tím, že skupina zrychlí expanzi zejména díky modelům řízení a franšízám, případně využije možnosti vlastnictví.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...