Slušnost se v podnikání vyplatí

Na začátku bych se zeptala na Vaše podnikatelské začátky. Byla firma TOI TOI Vaším prvním podnikatelským projektem?
Ano určitě. Vystudoval jsem Vysokou školu ekonomickou, pedagogický směr- Vrátil jsem se tedy, jak s oblibou říkám, na místo činu a šel jsem učit na Obchodní akademii ve Slaném. Tu jsem navštěvoval jako student střední školy. Tam jsem tři roky učil. Nebavilo mne to. Bylo to v době, kdy se všechno měnilo. Přišel jsem tam v roce 1990, takže šlo o dobu, kdy se měnily osnovy a v podstatě nikdo nevěděl jak a podle čeho učit. Pro mne to bylo něco naprosto frustrujícího, neměl jsem žádnou praxi. Cítil jsem, že těm dětem nemám co dát.
Nebylo tedy pro vás těžké rozhodnutí opustit školu a vrhnout se do podnikání?
Ne, nebylo. Učil jsem tři roky a, jak jsem již řekl, necítil jsem, že studentům mám co dát. Zato jsem v hloubi duše věděl, že chci podnikat. Zřejmě ve mně byl onen pověstný podnikatelský duch. Nevadilo mi ani, že se vrhám do něčeho u nás tehdy naprosto nového. Chemické toalety a jejich pronájem, to u nás nikdo neznal. Ten, kdo z toho byl trochu zklamaný, byl můj tatínek, který na slánské Obchodní akademii učil 30 let. Myslel si, že půjdu v jeho šlépějích. Dalším překvapením pro něj pak byl moment, kdy jsem za ním přišel s tím, že na rozjezd firmy bych potřeboval půjčit. Firmu jsem tedy rozjel i díky jemu a jeho pochopení pro mé podnikatelské nadšení, které jsem stejně zdědil po něm.
Jaké byly začátky společnosti TOI TOI?
Začalo to tím, že jsme sem v roce 1992 přivezli z Německa tři chemické toalety na zkoušku, abychom získaly veškeré atesty, abychom zjistili, zda vše vyhovuje hygienickým normám. Já jsem tehdy po nocích seděl doma, vymýšlel nabídky a posílal je stavebním firmám. Zpočátku to bylo opravdu těžké, šlo o absolutní novinku. Mnoho prvních klientů z řad stavebních firem, které jsem na samém začátku obvolával s tím, že jsem jim nabízel pronájem chemických toalet, si ťukala na čelo a myslela si o mě, že jsem se zbláznil.
Kdy se to zlomilo?
Na to si vzpomínám naprosto přesně. Bylo to v momentě, kdy si u nás firma Čermák a Hrachovec objednala tři toalety. Tehdy jsme je dali s tatínkem na vlek, ten zapřáhli za auto a škodovkou jsme je rozvezli na tři stavby. To pro nás bylo fajn, nicméně zároveň to znamenalo problém. Zákazníkům totiž k pronajatým „kadibudkám“ zajišťujeme i servis a na začátku nám chybělo servisní vozidlo. Když nám tedy za měsíc volali, museli jsme problém řešit.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 02/2015.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI