Podpora i pro franšízy

Jednou z aktuálních možností může být pro franšízové sítě uvažující o vstup na zahraniční trh dotační program Marketing, který byl vyhlášen v rámci vyhlášen v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. „Cílem program Marketing je usnadnění vstupu malých a středních podniků na zahraniční trhy. Konkrétní podporovanou aktivitou pak je účast na zahraničních veletrzích. Dotaci je možné čerpat na pronájem, zřízení a provoz stánku včetně dopravy exponátů a tvorby souvisejících cizojazyčných propagačních materiálů,“ vysvětluje Pavel Karásek, ředitel společnosti Optimus Consult & Invest, která firmám s čerpáním dotací pomáhá.
Míra dotace činí 50 procent z těchto výdajů a maximálně se může jednat o částku 5 milionů korun. Do jedné žádosti je samozřejmě možné zahrnout větší počet veletrhů a výstav, projekt může běžet až 3 roky, přičemž z dotaci je možné získat na maximálně 5 veletrhů v jednom roce. Nejdůležitějším předpokladem pro získání podpory z evropských fondů je existence skutečného reálného projektového záměru, na který chcete dotaci získat.
Následně je třeba splnit formální požadavky jak na straně subjektu žadatele jako velikost firmy, obor podnikatelské činnosti, finanční zdraví, tak z pohledu projektového záměru popisujícího aktivity projektu, velikost rozpočtu, nákladové položky, ale třeba i technické požadavky jako je registrace do elektronického systému dotačních žádostí a zřízení elektronického podpisu, který je nezbytný pro on-line podání žádosti.
Pro někoho, kdo se s dotačním řízením setká poprvé, může být vidina administrativní zátěže odstrašující. Nicméně ani on by se neměl vzdát. Může využít pomoci zkušených specialistů, díky nimž může nejen dosáhnout kýžené podpory z EU, ale také získá praxi v tom, jak na to. Ovšem rad odborníků by měli vyhledat i firmy, které již s podáváním žádostí a čerpáním dotací zkušenost mají. „Nyní se nacházíme na začátku nového programovacího období, byla a ještě bude publikováno spousta nových metodik, takže zkušenosti z minulého období se dají využít jen v omezené míře a u nových projektů bude třeba dávat velký pozor na dodržení všech aktuálních pravidel a podmínek,“ radí Pavel Karásek.
PŘEČTI ČLÁNKY

Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI