Vstup do sítě se vyplatil

Igor Genega není v podnikání žádným nováčkem. Ještě před vstupem do sítě Extra Stěhování podnikal v oblasti reklamních služeb a také byl obchodníkem. Před třemi lety se však rozhodl pro změnu a stal se franšízantem konceptu Extra Stěhování v Liberci. „Při vstupu do sítě jsme očekávali, že za pár dní budeme spokojeně vydělávat hodně peněz. Asi jako většina začínajících podnikatelů. Bylo to sice pár měsíců, než jsme se do toho dostali, a než jsme si uvědomili, že podnikání je trochu složitější, než jsme čekali. Ale bylo skutečně velkou výhodou začít ve franchisové síti“ vzpomíná na své začátky Igor Genega s tím, že velkou pomocí mu byla a stále je podpora ze strany centrály, a to ať už hovoříme o oblasti marketingu či pomoci se získáváním zakázek.
Dnes je liberecký franšízant původem českého konceptu v situaci, kdy má zakázek tolik, že intenzivně přemýšlí o zaměstnání dalších lidí a otevření další franšízové pobočky Extra Stěhování. „V tomto ohledu jsme maximálně spokojeni,“ říká Igor Genega, který se pro síť Extra Stěhování rozhodl zejména díky zázemí, které jim centrála nabídla v oblasti reklamy.
„Byli jsme připraveni vybírat z více franšízových konceptů, ale tady jednoznačně rozhodla výše investice, její návratnost a co všechno za to dostaneme. Moc dobře jsme věděli, kolik jaká reklama stojí, a když jsme viděli, jaké možnosti nám v síti Extra nabízí, spočítali jsme si, kolik by nás to stálo, kdybychom si to měli platit sami a začínat s jakýmkoli jiným podnikáním. Právě to bylo pro naše rozhodnutí klíčové,“ vysvětluje Igor Genega a vypočítává, co vše za měsíční franšízoví poplatek od franšízora získává.
Zájemce o franšízovou licenci Extra Stěhování nemusí na samém začátku investovat příliš vysokou částku. Vstupní poplatek do sítě ho přijde na 85 tisíc korun. Měsíčně pak platí centrále franšízový poplatek ve výši 22 tisíc korun.
Za tuto částku získá franšízant pracovní vybavení jako například firemní žluté montérky, stěhovací popruhy, nářadí a další vybavení, bez kterého se stěhovák neobejde. „Zároveň mu poskytneme propagační a reklamní předměty, které mu pomáhají se získáním nových zákazník. Navíc může těžit z centrálního marketingu, který v našem případě zahrnuje nejen reklamu na internetu, a v časopisech, ale také například billboardovou reklamu a přístup do databáze zakázek“ doplňuje spolumajitel společnosti Petr Veit.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...