Čisté prádlo v celé zemi

Otevřít minimálně tři nové pobočky, dvě z nich mít ve vlastních rukách, zbylé díky franšízantům. Takový je plán pro letošní rok společnosti Primus Laundry, která za franšízovým konceptem QuickWash stojí. Dá se říci, že polovinu cílů již firma dosáhla. „V průběhu června jsme otevřeli jednu vlastní pobočku v Havířově a máme vybrány prostory pro naši novou pobočku v Ostravě-Porubě,“ pozrazuje obchodní ředitel firmy Primus Tomáš Drga.
Bez zájmu však není ani franšízová nabídka firmy. „Momentálně vedeme jednání s několika zájemci z různých koutů republiky. V pokročilé fázi jsou pak jednání se zájemci v Praze a Českých Budějovicích. Doufáme, že se nám brzy podaří dovést jednání do zdárného konce a letos minimálně jednu franšízovou provozovnu otevřít,“ říká Tomáš Drga s tím, že v příštím roce by QuickWash chtěl otevřít 10 nových franšízových poboček.
Potenciál je velký
Fakt, že místo pro ně na tuzemském trhu místo je, potvrzuje přesvědčení Tomáše Drgy, že samoobslužná prádelna může úspěšně fungovat v každém městě s počtem obyvatel vyšším než 50 tisíc. Specifickým místem je pak naše hlavní město, kde je prostor minimálně pro 10 nových samoobslužných prádelen. Potenciál pro pobočky QuickWash na našem trhu je, a to nejen zde, ale také na Slovensku.
S ohledem na plán nabízet franšízové licence, věnovala firma Primus loňský rok testování. Jejím hlavním úkolem bylo zjistit, jak bude fungovat její první provozovna, kterou otevřela loni v květnu v Ostravě. „Potřebovali jsme se dozvědět, jaký bude o službu samoobslužného praní a sušení zájem, jaká bude skladba zákazníků a jaká jej jejich motivace do prádelny přijít a naši službu využít. Měli jsme dopředu vytvořené teoretické předpoklady, které byly součástí podnikatelského plánu, ale potřebovali jsme je porovnat se skutečností,“ popisuje Tomáš Drga.
Sledováním hospodaření provozovny se potvrdil postupný vzestup zájmu o služby, které QuickWash nabízí. To ostravské pobočce pomohlo překonat bod zvratu čtvrtý měsíc po otevření, uvažujeme-li přímé náklady, tedy bez splátky investice. „Kromě samotného fungování prádelny jsme loni testovali také zájem ze strany potenciálních investorů o otevření vlastní pobočky. I zde jsme mohli pozorovat pozvolný vzestup zájmu. Avšak najít optimální lokalitu pro umístění prádelny je těžký úkol a to je zřejmě důvod, proč otevírání nových poboček jde pomalu“ doplňuje Tomáš Drga.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...