Na vlně exportu

Již 18. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom, která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4 vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů.
„Letošního ročníku soutěže Exportní ceny se zúčastnilo o 13% více exportérů než loni, přičemž jejich podíl vývozu na celkovém vývozu roku 2014 narostl o 20 %. Nejvíce přihlášek dorazilo od firem z Jihomoravského kraje, z Prahy a Moravskoslezského kraje. Vývoz všech přihlášených firem za rok 2014 činil celkem 14,5 mld. Kč,“ prozradil Martin Růžička zástupce odborného garanta Exportní ceny Coface Czech s tím, že všechny přihlášené firmy měly vysokou dynamiku růstu vývozu v průměru o 30 % vyšší než v roce předchozím, přičemž ty nejdynamičtější firmy dosahují hodnot růstu obratu několika set procent, což je umisťuje na přední oceněná místa.
„Nestabilní geopolitická situace a vysoká konkurence v Evropě jsou ideální příležitost pro restart českého exportu a obsazení nových, doposud příliš neprozkoumaných trhů. Ne náhodou byla letošním tématem Exportní ceny Latinská Amerika. Tento region českým firmám nabízí široké exportní příležitosti i možnosti vzájemných investic. Brazílii, Mexiko, Chile nebo Uruguay čeká stabilizace a modernizace hospodářství, které si žádají masivní investice,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného financování UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia.
Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost BIKE FUN International z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá Czech Trade kategorie, kterou je „Exportní příběh roku“. Svým příběhem úspěšného exportéra porotce nejvíce zaujala společnost Kovobel, kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií ‚Exportní příběh roku‘ jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Vítězství v kategorii „Globální exportér“ obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N TELEKOMUNIKACE, přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI