Retail Summit 2016 usiluje o rovnováhu

Místem, kde se setkání představitelů českého i mezinárodního retailu, kteří reprezentují korporace i nezávislé firmy, bude pražský Clarion Congress Hotel. Konference tak poskytne zajímavý prostor pro interakci mezi tradičními kamennými obchodníky a agresivně rostoucími hráči E-Commerce. Pořadatelem akce je agentura Blue Events. Portál Franchising.cz je jedním z mediálních partnerů.
Program Retail Summitu 2016 odráží dle pořadatelů potřebu vyvážené pozice jednotlivých aktérů trhu. Obchodování u nás nemá navzdory obrovským investicím realizovaným po roce 1989 stále tu hodnotu, kterou by si zasloužilo. Jednotliví klíčoví aktéři obchodního trhu, od výrobců přes retailery až po zákazníky, zaměstnance či akcionáře nemají důvod se příliš radovat, protože hodnota dodávaná obchodním podnikáním nedosahuje často úrovně, která je očekávaná a také reálně možná. Výsledkem je nízká ziskovost obchodu, výroby i zemědělství, malá angažovanost zaměstnanců, nízká loajalita a nespokojenost zákazníků, únik kupní síly do jiných odvětví či dokonce do zahraničí. Retail Summit 2016 se proto věnuje právě horkému tématu, jak vrátit obchodování hodnotu.
Jedním z hlavních předpokladů dosažení vyšší hodnoty obchodování je právě již zmíněná vyvážená role všech klíčových účastníků trhu. Program konference tento fakt v plné míře reflektuje a nabízí oproti minulým ročníkům ještě větší rovnováhu mezi zastoupením různých typů firem. Jsou v něm tedy zastoupeny hvězdy českého i mezinárodního retailu, reprezentující korporace i nezávislé firmy. Právě těm posledně zmíněným je v ročníku 2016 věnována mimořádná pozornost, protože jsou nejen páteří národní ekonomiky, ale do budoucna musí též hrát zásadní roli v kultivaci trhu a zvyšování hodnoty obchodního podnikání.
Větší prostor pro non-food
Organizátoři jsou velmi rádi, že jejich pozvání přijala čelní reprezentantka evropského nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažerka skandinávské obchodní firmy KESKO a členka představenstva asociace evropských nezávislých obchodníků (Independent Retail Europe). V plenárním programu vystoupí i řada domácích podnikatelů jako například Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno. Nezávislému trhu je věnována i samostatná diskusní sekce za účasti řady českých obchodníků.
Letošní ročník Retail Summitu bude opět vrcholným setkáním středoevropských výrobců a prodejců potravin, oproti minulým ročníkům však program dává větší prostor také non-foodovým kategoriím. Přímo v hlavním programu vystoupí zástupce firmy IKEA, která se již několikrát stala absolutním vítězem soutěže MasterCard Obchodník roku. Zvyšování hodnoty nepotravinářského obchodu se bude věnovat rovněž samostatná diskusní sekce. Absolutní novinkou je pak zapojení těch, kdo hrají velmi významnou roli v nákupních košících a přesto se na ně často zapomíná. Program Retail Summitu 2016 vytváří cíleně prostor pro „prvovýrobce“- zemědělce. Jde jednak o samostatnou diskusní sekci s přímou účastí farmářů, ale též o vystoupení v hlavním programu věnované podpoře lokálních pěstitelů.
V neposlední řadě bude Retail Summit 2016 místem interakce mezi tradičními kamennými obchodníky a agresivně rostoucími hráči E-Commerce. Není pochyb, že k nejatraktivnějším momentům celého eventu bude patřit vystoupení O. Schmitze, který řídí evropský rozvoj světové jedničky, firmy AMAZON. V programu již přislíbily účast i domácí internetové celebrity v čele s Jakubem Havrlantem, šéfem rychle expandující skupiny Rockaway.
Program celé konference se nyní finalizuje, o novinkách se můžete dozvědět na konferenčních stránkách www.retail21.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI