Z Moravy do Čech

Momentálně tak probíhají práce na výstavbě nových poboček v Praze a v Lounech. Zde by se mělo jednat o prádelny v rukách franšízantů. Během několika měsíců by pak měla začít fungovat provozovna v Ostravě –Porubě. „Bude se jednat o naši vlastní pobočku, která je již téměř hotová. Od jejího otevření nás v současné době zdržuje čekání na nové odběrné místo pro připojení elektřiny, jelikož stávající stav je nedostatečný,“ prozrazuje Tomáš Drga, který je za rozvoj sítě Quickwash zodpovědný.
V současnosti jsou na tuzemském trhu v provozu dvě vlastní pobočky Quickwash, a to v centru Ostravy a v Havířově, k nimž by měla brzy přibýt již zmíněná pobočka v Ostravě - Porubě. Před tím, než se Quickwash pustil do nabízení franšízových licencí, otevřel pilotní prádelny, díky nimž si mohl otestovat, jak vše provozně funguje a zda se naplňují podnikatelská očekávání. „Na začátku jsme měli určité předpoklady, jak se bude služba rozvíjet a jakou odezvu najde u zákazníků, ale byly to pouze teoretické předpoklady, které jsme potřebovali porovnat s praxí. Skutečnost nám potvrdila postupný vzestup zájmu o tuto službu, což nám umožnilo překonat bod zvratu čtvrtý měsíc po otevření, uvažujeme-li přímé náklady, tedy bez splátky investice,“ prozrazuje Tomáš Drga s tím, že v případě havířovské pobočky to bylo o něco déle.
Před rozjetím franšízového konceptu bylo třeba také definovat, jací zákazníci služeb prádelen Quickwash využívají. To je to, co franšízanty zajímá, aby si mohli udělat obrázek o potenciálu klientské základny v jejich regionu. Jak Tomáš Drga vysvětluje, zákazníky lze rozdělit do několika skupin. Jsou tozákazníci, kteří si přišli vyprat a vysušit velké věci, které se jim do domácí pračky nevejdou, dále zákazníci vlastnící malé hotely a ubytovny a přicházejí si vyprat a vysušit ložní prádlo. V neposlední řadě jsou to lidé, kterým se pokazila domácí pračka nebo pračku vůbec nevlastní, pracovníci na dlouhodobých služebních cestách a zahraniční studenti. „Těžko říci, která skupina převládá, rozdělení je zhruba rovnoměrné. Z času na čas prádelnu navštíví také speciální zákazníci, kteří si přijdou vyprat například hromadu spacáků pro dětský tábor, sportovci hokejovou výstroj, řemeslníci pracovní oděv,“ doplňuje Tomáš Drga.
V souvislosti s rostoucím zájmem o služby samoobslužných prádelen roste i zájem o franšízové licence. Rychlejší expanzi však někdy brání nalezení optimální lokality pro umístění poboček, které je často velmi obtížné. Nicméně, jak již dříve Tomáš Drga prozradil, cílem pro letošní rok je otevřít 10 nových franšízových poboček. Na pořadu dne je i expanze na Slovensko.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...