Kopírování úspěch nepřináší

Důvodem tohoto faktu je podle spolumajitele konceptu Extra Stěhování Radka Straky juniora zejména to, že Češi na možnost výdělků a podnikání prostřednictvím franšízových systémů v současné době neslyší. A to, i když statistiky hovoří jinak, jak ukázal Franchising Report společnosti PROFIT system. „Dost často se setkáváme s tím, že ani nechápou podstatu tohoto podnikání a vidí v něm lumpárnu, nebo podvod. A my máme při pravidelných schůzkách se zájemci o franšízu jen malý časový prostor, abychom jim vysvětlili, že tomu tak není,“ vysvětluje Straka junior s tím, že se tak často dostávají do situace, že si je potenciální zájemce o vstup do systému vyslechne, a potom usoudí, že stěně úspěšně dokáže podnikat sám, bez jakékoli podpory sítě.
Touto cestou však dochází v podstatě k vytváření konkurence, která je ne vždy kvalitní. Její provozovatelé si pak neuvědomují, že jako „sólisté“ mají začátek podnikání stokrát složitější a nutně se nemusí dočkat úspěchu. „Po letitých zkušenostech máme již z praxe vypozorováno, že nejčastějším novým franšízantem je ten, kdo se osobně zná s nějakým již fungujícím členem ze sítě a skutečně ví, že se jedná o systém, který mu v podnikání výrazně pomůže,“ vysvětluje Radek Straka junior.
Síť má nižší náklady
Jak jsme již dříve informovali, postupem času vsadili majitelé franšízové sítě Extra Stěhování na poskytování komplexních služeb, a tak vznikly další koncepty – Extra Uklízení a Extra Manžel. Právě prvně jmenovaný zažil v loňském roce velký rozkvět. Dnes na našem trhu funguje v rámci Extra Stěhování 12 poboček, devět z nich je provozováno franšízanty. V případě Extra Uklízení to je 11 franšízových poboček a dvě provozované centrálou, Extra Manžel se pak může opřít o šest franšízantů a dvě vlastní filiálky.
Jakkoli je získání kvalitních franšízových partnerů pracné, spolupráci s nimi si Radek Straka junior nemůže vynachválit. „Vždy se jedná o lidi, kteří se skutečně přesvědčili, že všechno funguje tak jak říkáme a sami přichází na to, že možnosti růstu jejich podnikání v síti jsou neomezené. Samozřejmě jsme měli také pár černých dušiček, které po čase usoudili, že už mají veškeré informace a všechno znají, a že můžou klidně podnikat sami a nás k tomu nepotřebují,“ říká Radek Straka s tím, že tomu se v podstatě zabránit nedá. Sami si totiž musí přijít na to, že jednotlivec má chtě nechtě daleko vyšší náklady, než centrální síť, a že poplatky síti jsou zanedbatelnou částkou oproti té, kterou musí vynaložit jako jednotlivci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...