Čistá šance pro franšízu

Na tuzemském trhu není příliš mnoho segmentů ekonomiky, kde by si nekonkurovalo více silných hráčů. Světlou výjimkou je podnikání v oblasti samoobslužných prádelen, jehož atraktivita pro český trh spočívá právě na neotřelosti a originalitě této služby. To potvrzuje i koncept Quickwash, který v minulém roce otevřel tři nové provozovny. V současnosti tak má celkem pět prádelen, z čehož dvě patří franšízantům.
Kromě originality je koncept atraktivní i v minimálním nároku na počet zaměstnanců a tím, že se služba hradí předem, takže neexistuje možnost vzniku pohledávek od neplatičů. Zájemci však musí vyvinout větší úsilí při vyhledávání vhodných prostor, protože vybudování prádelny je technicky náročnější než u běžných obchodů. „Je třeba najít místo, kde by bylo možno vybudovat ventilační systém odvodu vlhkého vzduchu ze sušiček. Prádelna se musí zároveň nacházet na rušné ulici v centru města nebo čtvrti,“ popisuje nutné vlastnosti provozoven Tomáš Drga, který má na starosti rozvoj franšízové sítě.
Větší technické nároky na otevření prádelny stojí podle Tomáše Drgy za tím, že řada zájemců vyjednávání kvůli nedostatečné vytrvalosti vzdá. Do pokročilé fáze projektu se tak dostává jen úzký okruh vážných zájemců, kteří od tohoto byznysu mohou podle jednatele očekávat slušný a stabilní příjem. Návratnosti investice se přitom pohybuje v rozmezí tří až pěti let a výše investice se pohybuje v rozmezí 1,2 až 2 miliony korun.
Svým franšízantům podle Drgy pomáhá centrála Quickwash od počátečního hledání vhodných prostor, přes sestavení podnikatelského plánu až po výpočet návratnosti investice. Franšízantům rovněž radí v postupu s úřady a zajišťuje i plán nejvhodnějšího rozmístění strojů, instalaci a školení obsluhy. V neposlední řadě připravuje centrála reklamní kampaň k zahájení provozu a s nepřetržitými konzultacemi mohou zájemci počítat i po zahájení provozu.
Momentálně firma jedná o otevření prádelen v Praze, Ostravě nebo v Brně a poohlíží se i po slovenském trhu, kde se chce v budoucnu rozšířit povědomí o konceptu. V posledním roce byly zprovozněny prádelny v Praze, Lounech nebo v Ostravě-Porubě. „V pražské kavárně CrossCafe jsme začali nabízet služby samoobslužné prádelny, což se ukázalo jako dobrý nápad. V Lounech zase přinesl několikatýdenní provoz velice příznivé výsledky a vše potvrzuje, že zájem o služby tohoto typu u veřejnosti roste,“ uzavírá hodnocením posledního vývoje Tomáš Drga.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...