Pošta Partner roste
Česká pošta pokračuje v nastartovaném trendu převádění vlastních poboček na partnerské. Poté, co v minulých letech revidovala partnerský systém, který narážel na nesouhlas obcí, představila v roce 2015 upravený projekt Pošta Partner, od kterého si slibuje větší zájem ze strany potenciálních provozovatelů. Revidovaný projekt nyní nabízí například vyšší finanční motivaci v podobě bonusů za rozšíření hodin pro veřejnost nebo nižší sankce za nedodržení smluvních podmínek.
Cílem postupné přeměny má být stav, kdy budou partnerské pobočky počtem převyšovat kmenová místa. V současnosti provozuje Česká pošta na 3200 poboček, z nichž by mělo zůstat k roku 2025 jen 700 páteřních a zbylých 2500 má být spravováno partnersky. Česká pošta se tak nechystá síť redukovat, ale postupně přeměňovat obchodní model za zachování stávajícího počtu pošt. „Do konce předchozího roku se počítalo s transformací 60 pošt. Počet podepsaných smluv byl přitom 72, což výrazně předčilo původní očekávání,“ informuje o změnách mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Projekt transformace se týká především menších obcí. Výhodou partnerství v těchto lokalitách je podle mluvčího Matyáše Vitíka především flexibilita, která provozovatelům umožňuje reagovat na konkrétní podmínky a zvyklosti v dané obci, například přizpůsobením otevírací doby nebo určením rozsahu hodin pro veřejnost. Ten přitom nesmí podle smlouvy klesnout pod požadované minimum.
Kritici transformace poukazují na to, že přeměna poboček na partnerské může zejména v malých obcích znamenat omezení rozsahu služeb. Aby se předešlo případným soudním sporům, požadují obce garanci rozsahu služeb a, v případě neúspěchu, opětovné převzetí pobočky pod správu České pošty. „S ohledem na probíhající jednání jak s obcemi, tak se soukromníky nemůžeme blíže specifikovat lokality, kterých se přeměna týká. Záleží vždy na konkrétním případě a jedná se o dvoustranné, rovnocenné jednání,“ komentuje vyjednávání mluvčí Matyáš Vitík s tím, že plán pro letošek je 200 nových smluv s externími stranami na provozování Pošty Partner.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jednotná značka napříč sítí
/27.11.2025
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI