Pátrání po štikách

Vyhlášení 13. ročníku ekonomického žebříčku Štik českého byznysu navazuje na rekordní rok růstu české ekonomiky. Letošní ročník proto odhalí nejúspěšnější firmy s mimořádně vysokou růstovou dynamikou. Štiku českého byznysu bude žebříček i letos hledat na celorepublikové a krajské úrovni. Vyhlášena bude i Cena poroty – Česká štika. Ta je určena pouze pro firmy mající prokazatelně 51% vlastnictví v rukou českých občanů.
Ekonomický žebříček založila společnost COFACE, aby každý rok vyhodnotila ekonomické výsledky firem, ocenila je na celorepublikové i krajské úrovni a umožnila jim zviditelnit úspěchy v podnikání. Kromě dynamiky firem se v rámci pravidel hodnotí i ekonomické ukazatele likvidity a ziskovosti. Unikátní metodika žebříčku tak umožní odhalit typické firemní štiky, které jsou rychlé a pružné, ale zároveň fungují i jako spolehlivý obchodní partner schopný dostát svým závazkům.
„Unikátem Štik českého byznysu je skutečnost, že se nejedná o soutěž, do které by se firmy aktivně přihlašovaly, ale vycházíme z toho, že existuje informační povinnost firem zveřejňovat své finanční výsledky ve Sbírce listin Obchodního rejstříku. Tyto informace používáme jako základ pro výpočet souhrnného ekonomického indexu,“ vysvětluje Pavel Schweiner, obchodní ředitel společnosti Coface Czech.
„České ekonomice se i letos daří. Čtyři z pěti tuzemských firem letos podle průzkumu PwC mezi jejich šéfy očekávají, že jim porostou tržby," říká Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC ČR. s tím, že za největší hrozbu považují nedostatek lidí. Snaží se proto spolupracovat se školami a investovat do svého obrazu v očích potenciálních budoucích zaměstnanců. Čtvrtina tuzemských firem také plánuje letos měnit způsob výroby tak, aby byl méně náročný na lidské zdroje.
Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české prudce rostoucí podniky a podniky s předpoklady pro další růs. Cílem je nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem. Hodnocení firem probíhá na celorepublikové a krajské úrovni a opírá se pouze o objektivní ekonomické ukazatele růstu obratu a finanční stability za dobu tří let. Mediálním partnerem akce je i portál Franchising.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI