Rozhodující slovo má vždy franšízant
Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Repablo za poslední rok?
Za poslední rok trh s oděvy poněkud stagnoval. Zaznamenali jsme nárůst zákazníků jen v řádu několika málo procent ze strany multi-brandových klientů. Řešili jsme rovněž několik poptávek po otevření prodejen. S některými potenciálními klienty stále vedeme jednání.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Předně se nám podařilo opět rozšířit kolekci, a tak se maximálně přizpůsobit poptávce. Franšízanti tak mohou nabízet zboží, po kterém je aktuálně poptávka.
"Za poslední rok se staly v našich obchodech velmi oblíbené kalhoty díky novému střihu a materiálovému složení. Sezónní zboží jako jsou svetry, trička, polo-košile jsou u našich klientů také velmi oblíbené, tudíž i u nich zaznamenáváme velice dobré prodeje," říká majitel konceptu Repablo Petr Macháč.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Největší atraktivnost našeho konceptu spatřuji v počáteční investici, která je minimální a od franšízanta vyžaduje pouze nákup zboží. Nepožadujeme žádný poplatek za licenci ani žádné průběžné poplatky z obratu. Nabízíme čistý obchod a netajíme se tím, že nám záleží na tom, aby náš franšízant profitoval co možná nejvíce. Teprve pak můžeme profitovat i my. Nenutíme klienty do žádných minimálních objednávek a netrváme ani na tom, aby franšízanti nakupovali naše vybavení. Pokud má franšízant k dispozici prázdný prostor, dokážeme ho s minimální investicí účelně vybavit, poradíme s prvotní objednávkou nebo nabízíme zaškolení personálu. Rozhodující slovo ale má vždy franšízant. Záleží tak čistě na něm, zda obchod vybaví naším nábytkem, nebo si nechá původní.
Jaká je návratnost investice?
Vzhledem k nízkým počátečním nákladům, které vyžadují 80 až 250 tisíc podle velikosti a vybavení obchodu, je návratnost opravdu rychlá. Hodně ale záleží na období otevření. Pokud se prodejna otevře v létě v době dovolených, návratnost je možné očekávat během několika měsíců. Pokud se však otevření načasuje skutečně dobře, například na podzim, kdy začíná nová kolekce a blíží se Vánoce, můžu potvrdit z vlastních zkušeností, že se jedná o návratnost v horizontu jednoho až dvou měsíců. Franšízantům jsme připraveni sdělit průměrné obraty a zisky z našich prodejen.
Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
Jak už bylo řečeno, zájem v letošním roce mírně klesl. Franšízanti zpočátku naráží na problém vhodných prostor, které budou ideálně umístěné a zároveň budou mít únosné nájemné. Dle mého názoru jsou důvodem stagnace také neustále vyšší nároky na podnikatele ze strany státní správy. Ať už je to kontrolní hlášení, nebo připravované EET. Jsem si jist, že spoustu klientů, kteří řeší, zda si otevřít svůj obchod, tato nařízení malinko brzdí. Jsou to další náklady a starosti navíc. Na slibovanou podporu podnikatelů a živnostníků ze strany vlády pořád čekáme.
Na druhou stranu ale kontrolní hlášení dnes již každá účetní zvládá bez problému a vzhledem k obchodnímu konceptu, který nabízíme a obchodní politice, kterou máme nastavenou, nás ani chystané EET nijak nepoznamená. V tuto chvíli jednáme s několika společnostmi na zavedení prodejního systému, který již bude připraven na zmíněné EET. Se systémem chceme co nejdříve začít v naší vlastní prodejně a pokud se osvědčí, nabízet ho dále našim franšízantům. Systém bude i v budoucnu fungovat s minimální počáteční investicí a pokud možno i bez dalších měsíčních poplatků za vedení a správu. Jsem si jist, že to bude představovat další zásadní podporu a pomoc z naší strany, která franšízantům sníží veškeré nástrahy a starosti při zahájení na minimum.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Kromě již zmíněné podpory jsme připraveni zájemce o franšízu navštívit již před zahájením spolupráce například kvůli výběru vhodných prostor. Franšízant, případně jeho personál, může strávit několik dní na naší prodejně, kde ho čeká zaučení a školení jak produktové, tak obchodní. Stejně tak jsme připraveni strávit nějaký čas my na provozovně u franšízanta. Záleží pouze na domluvě, která varianta bude nejvýhodnější.
Na jakém produktu franšízanti nejvíce vydělávají?
Nejsilnějším artiklem naší značky jsou určitě košile, které jsou vyráběny celoročně a nejsou závislé na nových kolekcích. Průběžně se mění a doplňují nové designy košil a je to rozhodně zboží, které se v našich obchodech nejvíce prodává.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
V tuto chvíli máme pět poboček franšízových a jednu vlastní. Prostor pro nové klienty je tedy opravdu velký. Samozřejmě má každý franšízant zaručenou exkluzivitu.
Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Nyní intenzivně připravujeme prezentaci značky Repablo na veletrh módy STYL v Brně. Stánek o velikosti 30 m² naleznou klienti v pavilonu „P“ brněnského Výstaviště. Vzhledem k návštěvnosti čekáme velký příliv jak z řad multi-brandových prodejen, tak i franšízantů, kteří přemýšlí o otevření prodejny. Na veletrhu budeme prezentovat novou kolekci ZIMA 2016. Každý si bude moci kolekci naživo prohlédnou a rovnou vytvořit případnou objednávku. Věříme, že tento veletrh pomůže i stávajícím franšízantům, protože dojde i k dalšímu zviditelnění značky Repablo na domácím trhu. Před veletrhem vyjde časopis TOP MÓDA, kde bude ke každému výtisku přibalen náš kompletní katalog nové kolekce. Náš marketing je za dobu působení značky v České republice zatím nejintenzivnější. Pokud jde o otázku e-shopu, tak i nadále platí naše výhoda “nezkaženosti” značky Repablo internetovým prodejem, což skýtá velkou výhodu právě majitelům našich kamenných prodejen a jistotu, že se z jejich obchodů nestanou jen zkušebny, ale prodejny, které budou generovat dostatečný zisk.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Köp / få billig fentanyl online utan recept,
Köp Ksalol receptfritt nu i Sverige Webbplats ; https://malmoapotek.com/produkt/amfetamin/ Telegram :https://t.me/+LbJ9ijNCwa9hMDNk Var kan du beställa högkvalitativa...
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.