Jenom jméno nestačí
O tom, že slavné jméno nemusí v podnikání automaticky přinášet zisk, svědčí franšízová fitness studia Hard Candy, kterým propůjčila tvář popová ikona Madonna. Koncept byl uveden v život v roce 2013 v Berlíně bratry Jürgenem a Ralfem Joppovými za účasti slavné zpěvačky a v jeho rámci bylo zprovozněno deset luxusně vybavených fitness center. Zákazníci mohli donedávna využívat kromě služeb profesionálních trenérů například i sauny či bazény. Nyní hrozí celému podniku bankrot.
Příčinou stávajících obtíží jsou podle majitelů konceptu vysoké náklady a příliš rychlá expanze. Samotná investice na výstavbu studia se pohybovala okolo 1000 eur na metr čtverečný a v případě vybudování bazénu o délce 25 metrů narostly náklady o 500 tisíc eur. Další chybou byl podle vedení společnosti výběr ne vždy optimální lokality. Fitness studia se nacházela například vedle heren nebo disko klubů, čili na místech, která mohla zákaznice odrazovat. V neposlední řadě sehrálo roli i zaměření na muže i ženy zároveň. Při zpětném pohledu by bylo podle bratrů Joppových strategičtější soustředit se v počáteční fázi pouze na ženy.
Přestože se fitness centra bratrů Joppových nachází v insolvenci, doufá vedení společnosti ve zvrácení nepříznivého vývoje a ve znovunastartování konceptu. Zákazníkům, kteří mají předplacené vstupy, společnost slibuje, že budou moci studia znovu navštěvovat, a to navzdory skutečnosti, že šest věřitelů již požádalo o vyhlášení bankrotu. Zatím se tyto věřitele podařilo uspokojit a firma hledá další kapitálové zdroje. Insolvenční řízení by přitom mělo být uzavřeno na začátku září 2016.
Pokud se záchrana krachujícího podniku vydaří, plánuje společnost klást větší důraz na osobnosti trenérů a nikoliv na jméno populární ikony hudební scény. V dobách neúspěchu je podle obou bratrů spolupráce s Madonnou, která se k celé věci nevyjadřuje, spíše zátěží, protože je vystavuje příliš velké pozornosti.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jednotná značka napříč sítí
/27.11.2025
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI