Jenom jméno nestačí

O tom, že slavné jméno nemusí v podnikání automaticky přinášet zisk, svědčí franšízová fitness studia Hard Candy, kterým propůjčila tvář popová ikona Madonna. Koncept byl uveden v život v roce 2013 v Berlíně bratry Jürgenem a Ralfem Joppovými za účasti slavné zpěvačky a v jeho rámci bylo zprovozněno deset luxusně vybavených fitness center. Zákazníci mohli donedávna využívat kromě služeb profesionálních trenérů například i sauny či bazény. Nyní hrozí celému podniku bankrot.
Příčinou stávajících obtíží jsou podle majitelů konceptu vysoké náklady a příliš rychlá expanze. Samotná investice na výstavbu studia se pohybovala okolo 1000 eur na metr čtverečný a v případě vybudování bazénu o délce 25 metrů narostly náklady o 500 tisíc eur. Další chybou byl podle vedení společnosti výběr ne vždy optimální lokality. Fitness studia se nacházela například vedle heren nebo disko klubů, čili na místech, která mohla zákaznice odrazovat. V neposlední řadě sehrálo roli i zaměření na muže i ženy zároveň. Při zpětném pohledu by bylo podle bratrů Joppových strategičtější soustředit se v počáteční fázi pouze na ženy.
Přestože se fitness centra bratrů Joppových nachází v insolvenci, doufá vedení společnosti ve zvrácení nepříznivého vývoje a ve znovunastartování konceptu. Zákazníkům, kteří mají předplacené vstupy, společnost slibuje, že budou moci studia znovu navštěvovat, a to navzdory skutečnosti, že šest věřitelů již požádalo o vyhlášení bankrotu. Zatím se tyto věřitele podařilo uspokojit a firma hledá další kapitálové zdroje. Insolvenční řízení by přitom mělo být uzavřeno na začátku září 2016.
Pokud se záchrana krachujícího podniku vydaří, plánuje společnost klást větší důraz na osobnosti trenérů a nikoliv na jméno populární ikony hudební scény. V dobách neúspěchu je podle obou bratrů spolupráce s Madonnou, která se k celé věci nevyjadřuje, spíše zátěží, protože je vystavuje příliš velké pozornosti.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...