Podzim ve znamení franšízy
Čeští podnikatelé měli koncem minulého týdne jedinečnou příležitost zakoupit atraktivní master-franšízové licence pro tuzemský trh. Ve Varšavě totiž probíhal největší veletrh franšízingu v regionu střední a východní Evropy, 14. ročník Franchise Expo 2016. Zájemci o podnikání mohli po tři dny navazovat cenné obchodní kontakty a na své si přišli i ti, kteří se chtěli pouze seznámit s aktuálními trendy v byznysu. Pro ně byl připraven bohatý doprovodný program zahrnující přednášky a semináře.
Veletrhu se zúčastnilo 173 firem, mezi nimiž se objevilo i několik českých značek. Zájem o polský trh prezentovala například společnost SUNKINS, která se pod značkou Světa zdraví zaměřuje na poskytování služeb v oblasti nutričního poradenství. „To, co brzdí náš rozvoj je složité právní prostředí v různých státech a někdy i komunikace v angličtině, která není rodným jazykem ani pro jednu ze zúčastněných stran,“ popsala zkušenost s podnikáním v zahraničí výkonná ředitelka společnosti SUNKINS Marta Nosková. Aktuálně provozuje firma v Polsku tři pobočky. Polským podnikatelům se kromě Světa zdraví představila i Čechům dobře značka kaváren Coffeshop Company.
Prezentovaly se však i polské koncepty, které mají dlouhodobý zájem o pronikání na český trh. Mezi ně patří například franšízové obchody s dětským oblečením 5.10.15., nebo koncept Lodostrefa pro prodej zmrzlin a vaflí prostřednictvím mobilních stánků, umisťovaných zejména v blízkosti velkých obchodních center nebo frekventovaných lokalit s velkým pohybem zákazníků. Varšavské Expo potvrdilo, že polský trh je skutečnou velmocí v prodeji zmrzliny. Hitem celého veletrhu totiž byla oblíbená ledová pochoutka, kterou mohli návštěvníci ochutnat u deseti stánků.
Akci ve varšavském Paláci kultury si pochvalovali nejen vystavovatelé, ale i organizátor celé akce. „Veletrh každoročně navštíví na sedm tisíc zájemců o franšízové podnikání a tento rok nebyl výjimkou. Věříme, že i příští ročník přinese společnostem mimořádné příležitosti setkávat se s potenciálními franšízanty, kteří budou dále rozvíjet podnikání v Polsku,“ bilancuje Michal Wisniewski, jednatel společnosti PROFIT system, která podnikatelskou událost roku připravovala.
Na polské Franchise Expo 2016 bezprostředně navazuje největší tuzemská franšízová akce, Veletrh Franchisingu, který organizuje česká pobočka společnosti PROFIT system. Akce se uskuteční 15. listopadu v pražském Slovanském domě v rámci Summitu Týdne podnikání. Seznam vystavovatelů a další informace můžete nalézt zde.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jednotná značka napříč sítí
/27.11.2025
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI