Zaměstnanec podnikatelem

Vše začalo v roce 2007, kdy přijala nabídku svého bývalého kolegy a nechala se zaměstnat v cestovní kanceláři. „Zprvu mne ten nápad trochu vyděsil. V předchozí firmě jsem pracovala jako obchodní zástupce pro celé Čechy, denně jsem byla v terénu. Práce v kanceláři tak ve mně vzbuzovala určité obavy. Neuměla jsem si představit, že budu trávit celé dny na jednom místě,“ vzpomíná Eva Tomšejová.
Nakonec se však rozhodla šanci využít a skočila do práce v cestovním ruchu rovnýma nohama. Nastoupila totiž v srpnu, tedy v době, kdy sezóna zájezdů vrcholí a cestovní kanceláře tak mají plné ruce práce. „O cestovním ruchu jsem toho v době svých začátků věděla opravdu málo. Díky trpělivosti a pomoci všech svých kolegů jsem se však zvládla rychle zorientovat a dokázala v plném nasazení dokončit sezónu ke spokojenosti všech – kolegů i zákzníků,“ popisuje své začátky Eva Tomšejová.
Během šesti let, kdy pracovala jako zaměstnankyně jednoho z franšízantů CK Fischer, měla na starosti tři provozovny. Plně se v nich starala o prodej, administrativu, výběr a zaškolování nových zaměstnanců. Zkrátka dělala všechno to, jako by byla sama majitelkou těchto franšízových provozoven. Proto není divu, že když v roce 2012 ukončila centrála cestovní kanceláře spolupráci s jejím zaměstnavatelem, byla to právě ona, kdo od vedení dostal nabídku na převzetí těchto franšízových poboček.
Klient na prvním místě
Pro Evu Tomšejovou tak nastala další chvíle rozhodování. A jak sama říká, nebylo to opět nic jednoduchého. „Po šesti letech usilovné práce jsem totiž uvažovala o tom, že musím trochu zvolnit. A převzetí tří kanceláří do tohoto plánu úplně nezapadalo. Proto jsem se rozhodla převzít jen jednu franšízovou pobočku, a to tu v Mělníce. Sice musím každý den do práce dojíždět, ale jsem spokojená,“ říká Eva Tomšejová s tím, že je v podstatě jedno, kde se její pobočka nachází. Klientela totiž podle ní není jen o místě prodeje. Po několika letech práce s klienty z celé republiky může těžit z jejich spokojenosti a z toho, že se k ní rádi vrací. A je jim jedno, zda ji najdou v Praze nebo v několikanásobně menším Mělníku. „Technologie nám umožňují pracovat i na dálku, což je velká výhoda,“ doplňuje Tomšejová.
Právě spokojený klient je alfou a omegou úspěšné cestovní kanceláře. A moc dobře to ví i majitelka mělnické pobočky CK Fischer. Jak však dnešní poměrně náročnou klientelu uspokojit? „Základem je osobní přístup ke každému zákazníkovi. Je nutné si uvědomit, že žijeme v uspěchané době, kdy řada lidí nemá čas na pořádný odpočinek a nechce ho ztrácet ani při výběru dovolené. A právě od toho jsme tu my, kdo jim pomůže alespoň na chvíli zastavit a musí být naším primárním cílem, aby si užili dovolenou co možná nejvíce,“ vysvětluje Eva Tomšejová.
Celý článek a další zajímavosti nejen o podnikání pod známou značkou si můžete přečíst v magazínu Vlastni firma franchising (02/2016), který zakoupíte v prodejnách tisku nebo online s doručením zdarma.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...