Hry jsou pro firmy přidanou hodnotou
Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Puzzleroom za poslední rok?
Za poslední rok jsme se rozšířili v Brazílii o jednu franšízovou a dvě partnerské pobočky. Co se týče vývoje trhu, tak Praha má již poptávku saturovanou a na trhu naopak zanikají nekvalitní únikové hry. Mimo hlavní město je naopak stále větší poptávka. Počet zákazníků se zvyšuje převážně z řad firemní klientely, která využívá únikové hry k teambuildingu či jako nástroj pro výběr nových zaměstnanců.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
V Čechách a ve Švýcarsku jsme oslavili již druhý rok na trhu a to si myslím vypovídá, i přes vzrůstající konkurenci, o tom, že naše hry jsou mezi hráči velmi oblíbené. V Brazílii jsme se za poslední rok rozšířili o další 4 pobočky a příští rok bychom se chtěli rozšířit i do dalších zemí Latinské Ameriky. Určitě bychom otevřít franšízovou pobočku mimo Prahu a dostat tak naše únikové hry, kterých máme momentálně v portfoliu 11, i mezi mimopražské.
"V Čechách bychom se chtěli rozšiřovat především do regionů a v Brazílii vidíme velký potenciál v rozšiřování v rámci městských aglomerací," komentuje plány na rozšiřování únikových her Kristína Benkovičová.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Jmenovala bych především relativně rozumnou výši vstupní investice, která je minimálně 100 tisíc korun podle počtu herních místností a výběru konkrétního designu. Dále je to prověřený room design, který šetří franšízantovi čas, energii a peníze, které by musel vydat na testování a vývoj.
Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
V České republice máme zájemců několik týdně, v Brazílii pak několik každý den. Zájemců přibývá i proto, že přibývá i únikových her. Je tedy nutné rychle reagovat, což při produkci vlastních her není úplně uskutečnitelné, protože hru nějakou dobu vymýšlíte a poté testujete. Při nákupu franšízy nebo jen samotných her ušetříte čas a víte, že si kupujete kvalitní produkt, který hráče baví.
Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Jediný faktor, který v současné době negativně ovlivňuje rozšíření konceptu, jsou spolehliví franšízoví partneři. Nejvíc zájemců je z Prahy, my ale sledujeme spíš geografickou expanzi.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Nabízíme nejen podporu v řízení, ale i marketingovou a PR podporu.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
V Praze máme pobočky dvě. V Curychu funguje jedna partnerská firma. V Brazílii pak máme jednu pobočku vlastní, dvě franšízy a dvě pobočky partnerské.
Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Oslovují nás různé instituce a firmy, abychom jim na míru vymysleli hry. Nejenom klasické únikové místnosti, ale i hry v terénu nebo v interiéru formou soutěží nebo plnění misí. Jednak jednorázově, v souvislosti s konkrétní událostí nebo permanentní, které chtějí firmy nabízet samy svým zákazníkům. Uvědomují si, že hra je skvělý způsob, jak zaujmout své zákazníky, představit jim svůj produkt nebo stávajícímu produktu dodat na atraktivitě a přidané hodnotě. Velice nás těší, že hravost si nachází místo tam, kde by to ještě nedávno nikdo nečekal. Vždy jsme těmto návrhům otevřeni a baví nás vymýšlet stále nové, zábavné a originální hry.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...