Rok 2016 ve franšíze

Příkladem nové zančky, která chce zaujmout originální myšlenkou, je systém NoH2O, který nabízí službu čištění aut prostřednictvím speciálních přípravků bez vody.
Úterý
27.12.2016
Letošní rok byl pro český franšízový trh opět ve znamení dalšího rozvoje. Připomeňme si ty nejzajímavější události, co Vám Franchising.cz přinesl.
 

Rok 2016 je u konce a tak je zcela na místě se zastavit a trochu bilancovat. Děláme to všichni a není tedy důvod neohlédnout se zpět a nezrekapitulovat si, co zajímavého se letos stalo ve franšízingu.

Velkým tématem jako v předešlém roce i nadále zůstávala transformace České pošty, která se rozhodla většinu svých poboček převést na franšízové v rámci projektu Pošta Partner. Po nutných úpravách konceptu co se rentability a rozsahu služeb týče to vypadá, že státní podnik vykročil správným směrem. V následujícím období se ukáže, která místa jsou provozuschoná a výdělečná i v rukou partnerů.

Podobnou cestou má v plánu vydat se v České republice i fastfoodová síť McDonald´s. Chce totiž pokračovat v převádění svých restaurací do rukou franšízových partnerů. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů. Strategií McDonald´s je více než 70% podíl franšíz v Česku i dále navyšovat.

I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízoví partneři. Patří mezi ně například slovinský Optiprint, původem finská značka oblečení pro děti Skibi nebo kosmetická firma ENII-NAILS.

Z českých značek se nově prostřednictvím franšízantů usiluje rozvíjet originální koncept kaváren Café Budík, který nabízí pralinky a marcipánové produkty spolu s nápoji, které jsou vyráběny výhradně z vlastních zdrojů. Speciálně vytvořené menu tak neobsahuje žádný značkový nápoj.

Z Polska na tuzemský trh přišly značky jako BikeCafé, jejímž prostřednictvím lze získat licenci na pojízdné kavárny, nebo na polském trhu rostoucí systém pro prodej dětského oblečení 5.10.15. Ten neprodává pouze dětské oblečení přizpůsobené fázím jejich vývoje, ale také dětské doplňky. V neposlední řadě přichází i prodejce elegantních bytových doplňků DUKA, který se svými výrobky slaví velké úspěchy nejen v Polsku, ale i ve Švédsku, kde značka původně vznikla.

Kromě nových značek vstupujících na trh jsme zaznamenali také expanzi českých konceptů. Kromě značek jako je ORION – český obchod pro domácnost nebo Svět zdraví, které se rozvíjí v zahraničí, přinesl tento rok také rozšíření fastfoodové sítě Bageterie Boulevard do Německa, když od října 2016 provozuje vlastní pobočku v saských Drážďanech. Výběr této lokality nebyl podle vedení firmy náhodný. Nachází se totiž v blízkosti českých hranic a společnost ji tak může využít jako testovací místo před chystaným otevřením dalších restaurací v Lipsku a v Berlíně, které má následovat v roce 2017.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019