Rok 2016 ve franšíze

Rok 2016 je u konce a tak je zcela na místě se zastavit a trochu bilancovat. Děláme to všichni a není tedy důvod neohlédnout se zpět a nezrekapitulovat si, co zajímavého se letos stalo ve franšízingu.
Velkým tématem jako v předešlém roce i nadále zůstávala transformace České pošty, která se rozhodla většinu svých poboček převést na franšízové v rámci projektu Pošta Partner. Po nutných úpravách konceptu co se rentability a rozsahu služeb týče to vypadá, že státní podnik vykročil správným směrem. V následujícím období se ukáže, která místa jsou provozuschoná a výdělečná i v rukou partnerů.
Podobnou cestou má v plánu vydat se v České republice i fastfoodová síť McDonald´s. Chce totiž pokračovat v převádění svých restaurací do rukou franšízových partnerů. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů. Strategií McDonald´s je více než 70% podíl franšíz v Česku i dále navyšovat.
I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízoví partneři. Patří mezi ně například slovinský Optiprint, původem finská značka oblečení pro děti Skibi nebo kosmetická firma ENII-NAILS.
Z českých značek se nově prostřednictvím franšízantů usiluje rozvíjet originální koncept kaváren Café Budík, který nabízí pralinky a marcipánové produkty spolu s nápoji, které jsou vyráběny výhradně z vlastních zdrojů. Speciálně vytvořené menu tak neobsahuje žádný značkový nápoj.
Z Polska na tuzemský trh přišly značky jako BikeCafé, jejímž prostřednictvím lze získat licenci na pojízdné kavárny, nebo na polském trhu rostoucí systém pro prodej dětského oblečení 5.10.15. Ten neprodává pouze dětské oblečení přizpůsobené fázím jejich vývoje, ale také dětské doplňky. V neposlední řadě přichází i prodejce elegantních bytových doplňků DUKA, který se svými výrobky slaví velké úspěchy nejen v Polsku, ale i ve Švédsku, kde značka původně vznikla.
Kromě nových značek vstupujících na trh jsme zaznamenali také expanzi českých konceptů. Kromě značek jako je ORION – český obchod pro domácnost nebo Svět zdraví, které se rozvíjí v zahraničí, přinesl tento rok také rozšíření fastfoodové sítě Bageterie Boulevard do Německa, když od října 2016 provozuje vlastní pobočku v saských Drážďanech. Výběr této lokality nebyl podle vedení firmy náhodný. Nachází se totiž v blízkosti českých hranic a společnost ji tak může využít jako testovací místo před chystaným otevřením dalších restaurací v Lipsku a v Berlíně, které má následovat v roce 2017.
PŘEČTI ČLÁNKY

Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI