Rok 2016 ve franšíze

Rok 2016 je u konce a tak je zcela na místě se zastavit a trochu bilancovat. Děláme to všichni a není tedy důvod neohlédnout se zpět a nezrekapitulovat si, co zajímavého se letos stalo ve franšízingu.
Velkým tématem jako v předešlém roce i nadále zůstávala transformace České pošty, která se rozhodla většinu svých poboček převést na franšízové v rámci projektu Pošta Partner. Po nutných úpravách konceptu co se rentability a rozsahu služeb týče to vypadá, že státní podnik vykročil správným směrem. V následujícím období se ukáže, která místa jsou provozuschoná a výdělečná i v rukou partnerů.
Podobnou cestou má v plánu vydat se v České republice i fastfoodová síť McDonald´s. Chce totiž pokračovat v převádění svých restaurací do rukou franšízových partnerů. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů. Strategií McDonald´s je více než 70% podíl franšíz v Česku i dále navyšovat.
I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízoví partneři. Patří mezi ně například slovinský Optiprint, původem finská značka oblečení pro děti Skibi nebo kosmetická firma ENII-NAILS.
Z českých značek se nově prostřednictvím franšízantů usiluje rozvíjet originální koncept kaváren Café Budík, který nabízí pralinky a marcipánové produkty spolu s nápoji, které jsou vyráběny výhradně z vlastních zdrojů. Speciálně vytvořené menu tak neobsahuje žádný značkový nápoj.
Z Polska na tuzemský trh přišly značky jako BikeCafé, jejímž prostřednictvím lze získat licenci na pojízdné kavárny, nebo na polském trhu rostoucí systém pro prodej dětského oblečení 5.10.15. Ten neprodává pouze dětské oblečení přizpůsobené fázím jejich vývoje, ale také dětské doplňky. V neposlední řadě přichází i prodejce elegantních bytových doplňků DUKA, který se svými výrobky slaví velké úspěchy nejen v Polsku, ale i ve Švédsku, kde značka původně vznikla.
Kromě nových značek vstupujících na trh jsme zaznamenali také expanzi českých konceptů. Kromě značek jako je ORION – český obchod pro domácnost nebo Svět zdraví, které se rozvíjí v zahraničí, přinesl tento rok také rozšíření fastfoodové sítě Bageterie Boulevard do Německa, když od října 2016 provozuje vlastní pobočku v saských Drážďanech. Výběr této lokality nebyl podle vedení firmy náhodný. Nachází se totiž v blízkosti českých hranic a společnost ji tak může využít jako testovací místo před chystaným otevřením dalších restaurací v Lipsku a v Berlíně, které má následovat v roce 2017.
PŘEČTI ČLÁNKY

Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Business Network International (BNI) funguje už 37 let a patří k největším networkingovým sítím na světě. Jak vypadá spolupráce s franšízanty?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI