Královna mezi prádelnami

Časy se mění, špína zůstává. Motto franšízové společnosti Speed Queen dává veřejnosti vědět, že investice do prádelny nepodléhá recesím, a podnikat po známou mezinárodní značkou je lukrativní, jednoduché, a navíc efektivní. Americká značka Speed Queen vznikla již v roce 1928, později se stala součástí koncernu na výrobu prádelenské techniky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v současnosti pokračuje v expanzi nejen ve Spojených státech, ale také v Evropě, na Středním Východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích Dálného východu a Latinské Ameriky.
V Evropě se přitom snaží zaměřovat na potřeby evropských zákazníků. Mezi klienty ALS a její značku Speed Queen patří v Americe rodiny, bytové domy, hotely s prádelnami, a především pak i investoři, kteří si chtějí vybavit vlastní prádelnu. Poslední možnost nabízí společnost i u nás, kde její služby poskytuje celkem 10 veřejných prádelen (polovinu provozuje společnost sama). Jaké má samoobslužná prádelna v podnikání hlavní výhody? Coby její majitel nemusíte být neustále přítomni v provozovně, zákazníci platí za služby vhozením mincí podobně jako u jiných automatů. V rámci ČR a SR zajišťuje nabídky, prodej a realizaci prádelen celosvětového konceptu Speed Queen Laundry společnost Laundrysys s.r.o.
V případě spolupráce se v tomto případě navíc nejedná o klasickou franšízu, licence na koncept je poskytována zcela zdarma. Provozovatelé a investoři samoobslužných prádelen mohou po zakoupení vybavení zdarma těžit z marketingu značky Speed Queen. K dispozici mají například internetovou podporu pro svou provozovnu. Výše investice se pohybuje v rozmezí od milionu do 1, 8 milionu korun v závislosti na velikosti prádelny a rozsahu potřebných stavebních úprav. Návratnost investice bývá obvykle asi 3 roky. Prádelny po celém světě obvykle vykazují podle ALS rentabilitu asi 20–25 %.
Do hodiny čisté megaprádlo
"Každý asi zná americké laundromaty z filmů, u nás jsou nicméně zatím tyto provozovny násobně menší. Typická česká prádelna Speed Queen v Česku má v provozu kolem 6 praček a 4 sušičky různých velikostí a kapacity," vysvětluje majitel české licence pro prodej samooblužných praček Speed Queen Jiří Mach. "Určené jsou naše prádelny studentům, turistům, ale i lidem, kteří mají doma pračku, a potřebují vyprat objemnější textílie jako jsou peřiny, potahy do auta, přehozy. V takovém případě jsou pro ně naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by měli z naší prádelny odcházet již s čistým a suchým prádlem," dodává.
Zakazníci platí za služby předem, proto nehrozí ani vymáhání pohledávek či dluhů od neukázněných klientů. Celkové dosažitelné příjmy prádelny v dané oblasti se vždy odvíjejí od charakteristik dané lokality. Místní distributoři Speed Queen pomáhají franšízantům proto vždy jak s výběrem místa, tak s analýzou trhu. Designové provozovny se projektují v USA na míru příslušnému místu, a udržovat se v nich podle Macha musí především čistota, která je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis praček zajišťuje franšízantům poskytovatel licence.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...