S riziky počítáme

Jak vypadá váš typický produkt a zákazník?
Máme široké portfolio přístrojů pro elektroinstalaci, ale stěžejní jsou dvě skupiny produktů – Relé a Smart Systémy, tedy řešení pro chytré domácnosti a budovy. Každý z nich má své specifické skupiny zákazníků. Zatímco Relé dodáváme do distribuce velkoobchodním partnerům, výrobcům rozvaděčů, apod., Smart Systémy se ke koncovému zákazníkovi dostávají přes proškolené systémové integrátory.
Jaká část vaší produkce směřuje na export?
V současné době exportujeme kolem 60 procent naší produkce.
Stali jste se vítězem 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit v kategorii Globální exportér. Čekali jste to?
Každým rokem rozvíjíme nové exportní aktivity a udržujeme stávající. Tudíž jsme si byli vědomi toho, že je to dobrá šance na úspěch. Že se staneme hned vítězem, jsme nečekali, a samozřejmě nás to velmi potěšilo.
Cítíte se být globálním exportérem? Která teritoria jsou pro vás nejdůležitější?
Vítězství v kategorii Globální exportér je pro nás velmi povzbudivé, ale nechtěl bych, abychom s tímto vědomím, jak se říká, usnuli na vavřínech. Známe rezervy a snažíme se uskutečnit naše vize pro rozvoj dalších exportních aktivit. Pro nás jsou důležitá všechna teritoria, kde realizujeme prodej. Nyní se hodně soustředíme na oblast Středního východu.
Chtěli byste do budoucna zkusit objevit nová exportní teritoria?
Ano, ostatně pořád je objevujeme a důkazem je, že aktuálně dodáváme do 70 zemí světa a máme 11 vlastních poboček. Nové exportní aktivity chceme více zaměřit na Skandinávii a USA.
Jaký je z vašeho pohledu poslední rok, který již soutěž neovlivnil? Rostli jste?
Jak jsem už zmiňoval, v tomto roce jsme se vedle jiných teritorií zaměřili na Střední východ a rostli jsme o 14 procent.
Setkáváte se v cílových destinacích s kulturními rozdíly, které by vám způsobovaly komplikace?
Samozřejmě, kulturní rozdíly jsou a mnohdy je nelze obejít. Je třeba s nimi počítat už při specifikaci produktů a způsobu nabízení.
Která země pro vás zatím byla z exportního hlediska "nejtěžší"?
Asi nejobtížnější byl Írán, byť následoval až za řadou jiných zemí, kdy jsme si mohli říct, že už víme, co je zapotřebí.
Jak sháníte kvalifikované pracovní síly v současné době, kdy je jich nedostatek?
Při výběrových řízeních vsázíme také na intuici, využíváme reference.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI