Designem k prosperitě

V jakém oboru Vaše společnost působí?
Jsme firmou, která nabízí in-store design, tedy design interiérů i exteriérů prodejen, pobočkových sítí nebo celkově prostředků na podporu prodeje, jakými jsou například různé prodejní stojany či brandingy. Neprodáváme žádné zboží ani komoditu. Jsme zakázkovou výrobní firmou s velkým přesahem do marketingu a designu.
Kdo vyhledává Vaše služby?
Nás typický zákazník je značka, která je třeba dvojkou, trojkou na trhu, uvědomuje si potřebu designu, který jí pomůže k prosperitě, a navíc má tah na branku a je ochotná v tomto ohledu investovat. Návratnost takové investice se pak většinou ukáže právě na lepších obratech nebo penetraci značky.
Jaká část vaší produkce směřuje na export?
Zatím se pohybujeme kolem 30 procent, ale rádi bychom v tomto ohledu rostli.
Jaké exportní destinace jsou pro Vás ty nejdůležitější?
V tuto chvíli je to Slovensko a Belgie. Exportovali jsme však již i do Číny, Spojených států amerických nebo Austrálie.
Hraje při exportu roli čistě kvalita, nebo i další aspekty, jako je schopnost vyjednávání?
Budu upřímný. Zatím jsme ve stavu, kdy jsme naše zakázky získaly zejména přes osobní kontakty a vazby z ČR, takže schopnost vyjednávání s neznámými zahraničními partnery je něčím, v čem se budeme zdokonalovat v dalších letech. A věřte mi, velmi se na to těším!
Setkáváte se v cílových destinacích s kulturními rozdíly, které by vám způsobovaly komplikace?
Určitě ano, i když v těch našich to zas tak exotické není. Nicméně Belgie není Česko a má svá multikulturní specifika. Komplikacemi bych to ale asi nenazýval.
Chtěli byste do budoucna zkusit objevit nová exportní teritoria?
Ano, jak jsem již říkal, velmi se na to těším. Nejtěžší pro nás ale je vybudovat v dané zemi zázemí a sehnat správné lidi. Když máte dobrý produkt, tak ostatní jde už pak snadno.
Jak hledáte kvalifikované zaměstnance v současné době, kdy je jich nedostatek?
Potvrzuji, že kvalifikovaných a spolehlivých kandidátů je velký nedostatek. Pro mě jsou ale lidé klíčoví, a tak jim jsme většinou schopni nabídnout práci, která je pro ně atraktivní. Pracujeme samozřejmě na motivaci, jsme rodinná firma, která chce, aby tu lidem bylo příjemně. A daří se nám. Nové kolegy pak sháníme nejen klasickými cestami, ale i přes doporučení, školy nebo sociální sítě. Máme ale velkou diverzitu v tom, jaký typ lidí hledáme, takže recruitment pozic funguje trochu jinak, pokud hledáte montážníka a trochu jinak, pokud chcete fundovaného projekt manažera.
Stanuli jste na stupních vítězů 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit. Čekali jste to? Jaké z toho máte pocity?
Upřímně? Nečekali. O to větší byla radost, která udělení ocenění provázela. Děkujeme za to!
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI