Na co se ptát franšízora

Než se rozhodnete stát součástí franšízové sítě, je nutné mít co nejvíce informací o podnikatelském konceptu, který prezentují. Ačkoliv se to může jevit jako samozřejmost, velká část zájemců o franšízy dělá právě tuto elementární chybu - a to přestože zástupci jednotlivých franšízových značek tyto informace k dispozici mají, a jsou také připraveni seznámit s konceptem své potenciální franšízanty. Ti se obvykle informují na webových stránkách firem, či v tisku a dalších médiích. Jenže to právě nestačí.
Pokud máte skutečně vážný zájem o franšízu, jako první si musíte zajistit potřebné finance. Pokud je nemáte z vlastních zdrojů, zajistěte si přístup k základnímu potřebnému kapitálu například skrze bankovní služby. Teprve druhým krokem by mělo pak být vyplnění formuláře se žádostí o více informací o franšíze. Velmi důležitým okamžikem je první telefonický kontakt se samotným franšízorem či zástupcem konkrétní společnosti.
Připravte se rovnou na velké množství otázek, protože franšízor se bude snažit zjistit váš skutečný zájem o podnikání a vaši připravenost včetně potřebných financí. Nicméně během první diskuze můžete i vy jako zájemce o franšízu zjistit, jestli je franšízový koncept vhodný právě pro vás, co vás po vstupu do sítě čeká, i jaké výhody vám spolupráce s danou značkou přinese. I vy se tak budete moci rozhodnout na základě reálných očekávání a požadavků na obou stranách.
Těchto 5 otázek byste ovšem měli svému potenciálnímu franšízorovi položit vždy. Bez ohledu na obor či vaše zkušenosti a požadavky:
- Jak dlouho je značka přítomná na trhu a jak dlouho funguje jako franšízová síť?
Někdy firma úspěšně funguje po dobu deseti let, ale s franšízingem teprve začíná. To je dobré vědět. - Jak dlouho pracuje značka na své franšízové síti?
Ve franšízovém světě je dlouhodobý provoz sítě velmi důležitým prvkem. Pokud ve firmě dlouhodobě funguje například franšízový manažer, přesně již ví, jak co funguje a co rozhoduje o úspěchu či neúspěchu jednotlivých franšíz a franšízantů. - Jaké jsou nejdůležitější funkce franšízantů v konkrétní síti?
Odpověď vám pomůže zjistit, zda jste skutečně schopni stát se součástí franšízové sítě. - Jak dlouho trvá proces zprovoznění franšízy a co vše obnáší?
Znalost těchto dvou věcí vám pomůže vytvořit si vlastní podnikatelský plán včetně například zajištění vhodného úvěru na koupi licence. - Kdybych byl váš příbuzný, co byste mi o franšíze řekl?
Podstatou této otázky je získat od franšízora maximum informací, tedy i takové, které ostatní uchazeči nedostanou, i osobní pohled na věc. Čím více budete vědět, tím samozřejmě lépe.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI