Retail Summit 2018 a nový trh

Maloobchodní trh ovlivňuje řada protichůdných trendů. Technologie stále zásadněji mění byznys, ale současně o úspěchu více než jindy rozhodují lidé. Bez globálního know-how a peněz je těžké uspět, nicméně retail zůstává stále lokálním byznysem. Výroba a obchod se přitom navzájem potřebují - a taky často vzájemně nesnáší. Právě na tyto trendy se letos zaměří Retail Summit, který je každoročně pořádaný Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR, VŠE Praha a společností Blue Events.
Další trend přinášejí podle pořadateů summitu na trh zákazníci. Novodobí klienti milují své soukromí a současně tvrdě vyžadují personalizovanou nabídku. Chtějí vyšší kvalitu, ale mnohdy nejsou ochotni za ni adekvátně platit. Akcionáři poptávají růst obratu, ale nejsou připraveni následný na pokles marže. Majitelé, manažeři i specialisté maloobchodních a dodavatelských firem každodenně řeší nová dilemata.
Člověk v byznysu a tekuté době
Rámcový program Summitu představí více než stovku expertů a manažerů. Hlavní program summitu začne částí věnovanou tomu, kdo je v retailu absolutně nejdůležitější - člověku. Retail Summit 2018 zahájí příspěvky o tom, co vlastně lidí chtějí, a po čem touží. Názor na to, jak se lidé mění či nemění v současné „tekuté době“, sdělí návštěvníkům expert z nejpovolanějších, psychiatr Radkin Honzák. Dalším tématem budou technologie umožňující lepší poznání zákazníka.
Rovnováhu na trhu vytváří kromě klíčového hráče (spotřebitele) také další aktéři. Tedy obchodníci, výrobci, ale též bankéři, politici a reprezentanti vlády a veřejné správy. Jejich špičkoví zástupci představí svůj pohled na rovnováhu v retailovém byznysu ve druhé části summitu. Klíčovým řečníkem Retail Summitu 2018 bude Albrecht Hornbach. Následovat budou například diskusní panely na téma „Naše výroba a obchod v mezinárodním srovnání“ a „Kvalita a její cena“.
Hlavní program Summitu vyvrcholí debatami o aktuální situaci maloobchodních firem. Úspěch v retailu vvyžaduje schopnost konzistentně obchodovat napříč všemi kanály, tradičními i digitálními, a ani geografické hranice nejsou limitem. O zkušenosti se podělí ti nejlepší obchodníci, reprezentující různé typy firem, ať už jde o nezávislé podnikatele, mezinárodní řetězce i hráče e-Commerce. Pozornost bude v neposlední řadě věnována i novým technologiím a jejich vlivu na úspěšný obchod budoucnosti.
Dále vylepšená platforma pro diskusi a setkávání
Kromě informativních a inspirativních vystoupení chystá Retail Summit ve svém 24. ročníku řadu příležitostí k diskusi a vzájemnému setkávání. Diskusi umožní i 12 specializovaných programových sekcí, které pokryjí různé aspekty vyváženého retailového byznysu. Paralelní programové bloky se budou zabývat rozvojem lidského kapitálu, strategií, marketingem, nákupem, obchodním provozem, logistikou i technologickými inovacemi.
Detaily k jednotlivým diskusím jsou průběžně zveřejňovány na webu Summitu. Účastníkům bude též dána k dispozici mobilní aplikace s řadou zajímavých funkcí, včetně networkingu. Zároveň bude možné vyzkoušet si v reálu proximity marketing a být tak průběžně informováni o nejnovějším dění na Summitu.
Minulý ročník Retail Summitu navštívilo rekordních 1 111 účastníků a dostal také jedny z nejlepších známek ve své 23 leté historii.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI