Franšízingu se daří stále lépe

Nakolik se v roce 2017 dařilo franšízingu v České republice?
Franšízingu se v ČR daří čím dále lépe, loňský rok potvrdil nárůst počtu firem, které franšízing využívají k rozšiřování své obchodní sítě a strategie. Zaznamenali jsme velký zájem domácích potenciálních franšízorů, kteří zvažují nebo se již rozhodli na trh franšízingu vstoupit. Roste ale i počet skutečně úspěšných franšízových sítí, které k nám expandují ze zahraničí, jako je třeba španělská Telepizza, nebo francouzská značka vinoték Cavavin, či maďarská síť salonů s biosolárií KiwiSun.
Definitivně se také potvrdil trend, kdy se zájemci o podnikání a franšízing snaží informovat o situaci na trhu, což zároveň nutí jednotlivé značky k maximální transparentnosti, co se týká podmínek franšízové spolupráce. Pokud se dnes firmy pro vytvoření franšízové sítě rozhodnou, čím dál častěji se také obrací na profesionální poradce, což je další krok správným směrem. Ti jsou totiž schopni dohlédnout na to, že je síť nastavena kvalitně, a zvyšují jim tak kromě jiného šanci na úspěch, stejně jako zlepšují renomé franšízingu v Česku jako takového.
Společnost PROFIT system byla na podzim již podruhé hlavním organizátorem Veletrhu Franchisingu v ČR, jak jste spokojen s jeho výsledky?
Do Slovanského domu loni v listopadu přišlo na 2 500 návštěvníků, což je dosavadní rekord. Jsme proto více než spokojeni. Akce jako taková předčila očekávání v mnoha směrech. Opět se potvrdilo, že nejcennější jsou osobní setkání a debaty, a to pro všechny zúčastněné strany. Vystavující firmy si chválily, že jim veletrh pomohl osobně diskutovat s mnoha zájemci o jejich franšízové licence.
Za velký úspěch považujeme také fakt, že všechny přednášky v rámci programu Školení franchisingu byly obsazené. Zájem o franšízing v Česku tedy skutečně stoupá, a to i mezi mladšími lidmi a zájemci o podnikání, což je veskrze pozitivní zjištění. Doufáme, že stejně renomované firmy se v roli vystavovatelů objeví na veletrhu i tento rok. Věřím, že se nám opět podaří také návštěvníky zaujmout jak nabídkou a počtem vystavujících franšízových sítí, tak také zajímavým doprovodným programem. Veletrh i v roce 2018 proběhne opět na podzim, čtenáře budeme včas informovat o podrobnostech.
Jaké nové firmy se loni tedy přidaly k franšízovým značkám?
Za všechny bych jmenoval například ORFA nábytek, Balony.eu, Info Detektive Company, do větší expanze formou franšízingu se pustila také sít italských restaurací Pizza Coloseum, UGO nebo Repablo. Z výčtu je také zřejmé, že mezi franšízami přibývají i firmy z poměrně neobvyklých oborů jako je právě třeba detektivní činnost, či vyhlídkové lety balony.
Co nového chystá firma PROFIT system pro letošní rok?
Naším hlavním cílem je stále rozvoj franšízingu jako takového. Prostřednictvím našich médií tak chceme našim čtenářům i nadále přinášet novinky a užitečné informace. Máme v plánu také zprostředkovat opět rady a tipy od odborníků na různé oblasti, stejně jako od dalších osobností podnikání v Česku. Čtenáři se tak mohou těšit na zajímavé rozhovory i nové firmy v našem Katalogu franšíz.
Naprostou novinkou bude spuštění nového moderního designu portálu, který bude ve všech zemích, kde PROFIT system působí, tedy v Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Litvě, Lotyšsku, Rusku, Ukrajině, Slovinsku, Srbsku, Dubaji, Rumunsku, a samozřejmě na Slovensku a v ČR. Kromě nového lákavějšího designu, který umožní více fotografií a příjemné přátelské rozhraní, bude také plně responzivní pro všechna zařízení. Změny čekají po 5 letech vydávání také náš tištěný magazín Vlastní firma FRANCHISING. Zároveň již nyní začínáme pracovat na dalším ročníku Veletrhu FRANCHISINGU a Reportu o franšízovém trhu za rok 2017, který nám umožňuje dlouhodobě vývoj trhu sledovat, vyhodnocovat a v neposlední řadě také rozvíjet.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI