Detektivní franšíza vydělá milión ročně
Jak a proč vznikl váš nápad založit detektivní značku?
V oblasti detektivních služeb podnikám od roku 1997. Byla to reakce na poptávku našich zákazníku, se kterými jsme obchodovali v jiném segmentu. V roce 2008 vznikla společnost Info Detective Compnany s.r.o. na základě již dlouholetých zkušeností z předchozích let v oboru detektivní služby a správy odkupu a vymáhání pohledávek. V podstatě došlo rozhodnutím vlastníkům ke sloučení těchto dvou činností, které jsem uvedl, a Info Detective Company s.r.o. byla na světě. Funguje již 10 let.
Kdy padlo rozhodnutí expandovat prostřednictvím franšízingu?
Pro franšízu jsme se rozhodli před dvěma lety a spustili ji před pár měsíci, a to protože jsme rozšířili působnost do zahraničí, což je pořád ještě v počátcích, a zabírá nám spoustu času. Vstup na zahraniční trh v dnešní době je velice složitý. V ČR jsme vždy určité regiony řešili formou obchodních zástupců. Díky jednomu našemu partnerovi ze zahraničí jsme zjistili, že systém vytvoření regionálních poboček formou franšízy je mnohem efektivnější. A to zejména z toho důvodu, že majitel pobočky franšízy je více motivován pro svou práci než zaměstnanec, a buduje si tak svůj vlastní byznys.
Co všechno vlastně vaši franšízanti dělají? Co přesně je náplní jejich práce?
Úplný počátek spolupráce je něco se o té práci dozvědět. Vzhledem k tomu, že hlavní pracovní náplní franšízanta je vedení vytvořené regionální pobočky, kontakt se zákazníky, či prezentace naších služeb a nakonec i převzetí zakázky od klienta, tak je nesmírně důležité se z našeho oboru všechno naučit. Prvních pár měsíců je to o školení, získání praxe, otevření kanceláře, a nutnosti si práci osahat. Všechno podstatné zajišťuje naše společnost.
Až franšízant všechno absolvuje, může pracovat na rozvíjení své regionální kanceláře. Osobní styk s klienty je při naší práci nejdůležitější.
Kolik franšíz plánujete otevřít ještě letos?
Zjišťujeme, že vybrat správného franšízanta není tak jednoduché, jak jsme si představovali. Budeme rádi, když to bude jedna nebo dvě ročně.
Jak by měl vypadat váš perfektní franšízant? Co mu nesmí chybět, a co naopak mít nemusí?
Není nutné mít předchozí zkušenosti v oboru. Samozřejmě pokud takové má, tak jeho start bude o to jednodušší. Všechno se dá naučit, jen je třeba chtít. Musí vám ta práce, jak se říká sednout, mít neustálou motivaci, což díky našemu systému odměňování je finanční přínos. Tím se dostáváme k povahovým vlastnostem. V žádném případě to není pro lidi, co preferují práci v kanceláři. Pravidelný osobní styk s klientem je nutný. Takže rozhodně musí být flexibilní, mít chuť učit se novým věcem a umět sdílet informace.
Důležitou povahovou vlastností je pro náš obor také trochu empatie. Jen tak dokážete pochopit zejména v té detektivní oblasti potřeby klienta tím, že budete vnímat svět jeho očima. Zdůrazňuji slovo trochu, protože zároveň si musíte zachovat svůj vnitřní nadhled. Dokázat to vybalancovat stejně pomůže jen praxe. Není podmínkou, aby franšízant byl již podnikatelem. Ale je to samozřejmě výhodou. Odpadá mu chození po úřadech. Takto jen nahlásí provozovnu, což zpočátku - než zajistíme potřebná školení a certifikáty - stačí pro provoz volné živnosti.
O jaké z vašich služeb je nyní největší zájem?
Z divize detektivní služby se jedná o prověřování loajality zaměstnanců. Z divize pohledávky je největší zájem o správu pohledávek a odkup. Také v poslední době se na nás společnosti obracejí s krizovým řešením. Někdy umíme pomoci tam, kde už si všichni myslí, že společnost skončí v insolvenčním řízení.
V čem si myslíte, že jste v Česku zcela výjimeční?
Svou výjimečnost vidíme zejména v tom, že při řešení problémů a požadavků našich klientů se stáváme součástí života klienta. Neznáme omezenou pracovní dobu, jdeme do situací, do nichž by už spousta firem nešla, a hlavně jsme loajální vůči svému zákazníkovi.
Bohužel, to je v dnešní době největší nešvar. Informace jsou cenným artiklem a taky se podle toho zneužívají. Důvěra a loajalita je to nejcennější, co svým zákazníkům zaručujeme.
Je práce detektiva podle vás náročná?
Práce detektiva je velice náročná. Ale tu po našich franšízantech nechceme. Detektivy máme vlastní a vyzkoušené dlouhodobou spolupráci. Franšízant dělá manažerskou práci.
Kolik si asi vaši franšízanti mohou vydělat peněz, pokud se jim bude dařit?
Vzhledem ke skutečnosti, že zasvěcení franšízanta do oboru zabere několik měsíců, počítá se s návratností cca do 18 měsíců. Franšízant, který se bude své práci opravdu věnovat, si může poté přijít i na milión korun ročně.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...