Marketing ve službách franšízingu
K vybudování silné značky musí franšízor i franšízant poskytnout stejné informace současným i potenciálním zákazníkům, jinak může ohrozit stabilitu celého franšízového systému i prosperitu značky jako takové. Někteří majitelé franšízových sítí - franšízoři věnují velké množství financí, aby rozvinuli svou značku, aby vytvořili identitu nebo "osobnost značky" a aby zajistili, že bude legálně chráněna.
V systémech, kde si franšízant může vytvářet vlastní propagační materiály, je před vystavením nebo distribucí materiálů vyžadován souhlas franšízora. Franšízanti poté pomáhají specifikovat značku jasnými pravidly pro tvorbu a výrobu marketingových a reklamních materiálů. Je přitom důležité, aby franšízanti používali značkové předměty v souladu s pokyny stanovenými franšízorem.
Většina franšíz pracuje s agenturami, které se specializují na marketing a reklamu, nebo spolupracují s různými odborníky z oblasti PR, on-line marketingu a příbuzných oborů, kteří mohou přispět k rozvoji povědomí o povolení značky a tím k rozvoji celé sítě. Franšízoři se obracejí na agentury, aby připravily komplexní marketingové kampaně na podporu národních nebo regionálních franšíz, které mohou zahrnovat reklamní kampaně, reklamy prostřednictvím televize a rozhlasu, internetové reklamy, reklamy v sociálních médií, public relations a adresné reklamní zásilky.
Používáním těchto marketingových nástrojů se opět posiluje povědomí o značce. Z tohoto důvodu většina franšízových systémů vyžaduje od franšízantů marketingový poplatek, který představuje příspěvek k rozpočtu na reklamu a marketingu celého systému.
Franšízoři, kteří spravují národní sítě, obvykle poskytují svým partnerům akční marketingový plán, specifický pro jednotlivé franšízy s místní realizaci. První marketingovou akcí bývá již slavnostní otevření nové lokality, které vyžaduje plánování předem, někdy jej dostává na starosti již franšízant, a vedení sítě jej pouze schválí. Jindy otevření nové franšízy připravuje franšízor. Intenzivní propagační doba před otevřením obecně začíná několik týdnů zahájením provozu nové franšízy, a může trvat až šest měsíců.
Společnost PROFIT system franchise services poskytuje komplexní nabídku služeb, souvisejících s prodejem franšízových licencí, která kromě konzultací pro rozvoj franšízy zahrnuje i marketingové služby, organizaci akcí a budování vztahů s veřejností. Náš tým se skládá z odborníků se zkušenostmi v právních, ekonomických a marketingových otázkách, souvisejících s franšízovými systémy.
PROFIT system sdružuje skupiny portálů ve 12 zemích (Česká republika, Slovensko, Polsko, Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Ukrajina, Chorvatsko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko, Rusko, SAE), které jsou přístupné tisícům čtenářů. Podporujeme různé franšízové systémy na místní i mezinárodní úrovni, používáme propagační nástroje jako je Katalog franšíz, bannerovou propagaci (s odkazem na detailní informace franšízora), zveřejňujeme články, které analyzují jednotlivé franšízy, i rozhovory s franšízory a franšízanty, organizujeme e-mailové marketingové kampaně, které pravidelně oslovují stovky potenciálních franšízantů, registrovaných v naší databázi.
Analýza hospodářské soutěže a identifikace cílového zákazníka
Za účelem vytvoření efektivního reklamního a propagačního plánu by měly být brány v úvahu dva hlavní faktory, ovlivňující plánování a výsledky, a těmi jsou konkurence a cílový zákaznický profil. Odpovědi na níže uvedené otázky pomohou při vytváření reklamního a propagačního plánu, a při při definování vhodných kanálů pro komunikaci s cílovými zákazníky:
- Kolik konkurentů existuje v cílové oblasti?
- Jaké typy služeb nabízejí a jaká je jejich cenová nabídka?
- Jaké jsou jejich silné a slabé stránky?
- Jaké jsou komunikační kanály konkurence?
- Jaké typy zákazníků se nacházejí v dané oblasti a odkud pocházejí?
- Jaké specifické potřeby má každá skupina zákazníků? Jaké jsou běžné obavy cílových zákazníků?
Vytvoření a provádění marketingového plánu
Marketingové plány mohou být složité v závislosti na kombinaci komunikačních kanálů, vybraných pro komunikaci zpráv cílovým zákazníkům, včetně:
- Reklamy na internetu
- Direct marketingu
- Sociálních médií
- Blogů pro obsahový marketing
- Rozhlasu a televize
- Tiskové reklamy
- Venkovní reklamy
- Účasti na různých akcích
- Propagace a speciálních akcí
Úspěšným franšízorům se daří nalézt optimální kombinaci kanálů na podporu, musí ale také vynakládát dostatečné zdroje, aby zajistili návratnost svých investic a nadále byli schopni přizpůsobovat se aktuálním trendům.
Více informací o tom, jak vám může PROFIT system pomoci se službami pro stávající franšízingové podnikání, s náborem franšízantů, marketingovými službami, organizací událostí a public relations, je možné získat zasláním dotazů na adresu kancelar@profitsystem.cz.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI