České podnikatelky se „mužských“ oborů nebojí
Máte za sebou další ročník Ocenění Českých Podnikatelek. Jak jej hodnotíte?
Velmi nás potěšilo, že letošní 11. ročník byl opět rekordní. Odborný garant soutěže na základě splnění podmínek soutěže vybral 28 535 kandidátek na zisk ocenění. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1062 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ve finále se vybíralo ze 120 firem a 83 z nich splnilo všechna kritéria. V rámci OCP jsme se i letos setkali s celou řadou zajímavých příběhů, které mohou být inspirací nejen všem podnikatelkám, ale i ženám, které se pro vlastní podnikání teprve rozhodují.
Jaké jsou české podnikatelky? Dají se nějak popsat? To, co mají z mého pohledu české podnikatelky společné, je jejich nesmírná skromnost. Často se setkávám s tím, že říkají, že vlastně nic zvláštního nedělají, že jen pracují. Někdy se dokonce ani necítí jako podnikatelky. Já však vidím ženy, které se nebály jít za svými sny, převzít odpovědnost nejen za svůj život, ale také životy svých zaměstnanců a jejich rodin. Obdivuhodná je na nich jejich statečnost, houževnatost a obětavost, s níž se vrhají do nových projektů s cílem posunout své podnikání vpřed. Jsem ráda, že s nimi můžeme být u toho. Podíváme-li se na letošní finalistky z ekonomického pohledu, vidíme, že i letos platí, že doménou českých podnikatelek jsou především obchod a služby, kde působí hned 62 % finalistek. Bylo by však mylné si myslet, že ženy podnikají jen v typicky ženských oborech. Důkazem je fakt, že výrobě se věnuje 16,5 % letošních finalistek, 13 % podniká ve stavebnictví, 10 % v dopravě či logistice. Celkem 8 % působí v oblasti vzdělávání, 7,5 % pak shodně ve zdravotnictví a také v gastronomii a potravinářství. Zhruba 6 % podnikatelek působí v oboru cestovního ruchu.
Ocenění Českých Podnikatelek není jen samotná soutěž. Co je cílem celého projektu?
Máte pravdu, Ocenění Českých Podnikatelek není jen soutěž, dokonce to není ani „jen“ byznys. Moc nám záleží na tom, abychom v rámci tohoto projektu vytvořili platformu plnou inspirace, vzájemného respektu a spolupráce, které mohou vyústit v dlouhodobá obchodní i osobní partnerství a přátelství. Svým přístupem k byznysu jsou podnikatelky sdružené v rámci Ocenění Českých Podnikatelek pozitivním příkladem pro současnou i budoucí generaci jejich následovnic, a právě s jejich pomocí se nám daří naplňovat myšlenku „BUDUJEME HRDÉ ČESKO“. Opravdu silně vnímám, že dnes je velmi důležité objevovat a vyzdvihovat pozitivní příklady úspěšných českých lidí pro budoucí generace podnikatelů a také pro děti, které mohou být hrdé na své mámy, táty a celou Českou republiku. Jako naše poslání vnímám cíl motivovat mladou generaci k tomu, co vše mohou dokázat a ukázat jim, že pracovat, být aktivní a nebát se postavit na vlastní nohy má smysl.
Letošní 11. ročník je za námi. Jak se mohou ženy – podnikatelky přihlásit do 12. ročníku a jaká kritéria musí splňovat?
Do Ocenění Českých Podnikatelek se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, který jejich firmu doporučil na základě analýzy, která mimo jiné zohledňuje i dostupnost účetních závěrek, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Přihlášené podnikatelky musí být 100% majitelkami svých firem, mít české občanství a podnikat musí minimálně 4 roky. Nový ročník bude startovat od června 2019.
Co chystáte do budoucna? Nečekají projekt OCP nějaké změny? Jaký bude rok 2019 pro Agenturu Helas?
Fakt, že projekt funguje již 11 let nás utvrzuje v tom, že jsme si vybrali tu správnou cestu, po které jdeme. Proto o zásadních změnách prozatím neuvažujeme a zároveň proběhne diskuze poroty a poradního týmu. Zakládáme si na tom, že projekt je konstantní a opírá se o jasně stanovená pravidla. A jaký bude příští rok pro Agenturu Helas? Určitě plný práce, navazování nových vztahů a přípravy akcí pro všechny naše členy, nejen ty sdružené v projektu Ocenění Českých Podnikatelek.
Rostoucí trend / "V rámci projektu OCP každým rokem narůstá počet podnikatelek, které se mohou pochlubit velkými úspěchy jak u nás, tak i v zahraničí, a které jsou výsledkem jejich transparentního podnikání a usilovné práce. Jen v letošním ročníku vybral odborný garant více než 28,5 tisíce kandidátek na zisk tohoto ocenění," dodává Helena Kohoutová. PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízanti rostou už od startu
/01.12.2025
„Kombinace nových technologií, vzdělávání a efektivního náboru nás posouvá do čela českých realitních sítí,“ říká ředitel Century 21 Tomáš Jelínek.
Master-franšízanti Andrea Kunešová a její otec Otakar Konečný vedou v Česku síť prémiových švédských krmiv Husse již 15 let. Jaké franšízanty aktuálně hledají?
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI