České podnikatelky se „mužských“ oborů nebojí
Máte za sebou další ročník Ocenění Českých Podnikatelek. Jak jej hodnotíte?
Velmi nás potěšilo, že letošní 11. ročník byl opět rekordní. Odborný garant soutěže na základě splnění podmínek soutěže vybral 28 535 kandidátek na zisk ocenění. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1062 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ve finále se vybíralo ze 120 firem a 83 z nich splnilo všechna kritéria. V rámci OCP jsme se i letos setkali s celou řadou zajímavých příběhů, které mohou být inspirací nejen všem podnikatelkám, ale i ženám, které se pro vlastní podnikání teprve rozhodují.
Jaké jsou české podnikatelky? Dají se nějak popsat? To, co mají z mého pohledu české podnikatelky společné, je jejich nesmírná skromnost. Často se setkávám s tím, že říkají, že vlastně nic zvláštního nedělají, že jen pracují. Někdy se dokonce ani necítí jako podnikatelky. Já však vidím ženy, které se nebály jít za svými sny, převzít odpovědnost nejen za svůj život, ale také životy svých zaměstnanců a jejich rodin. Obdivuhodná je na nich jejich statečnost, houževnatost a obětavost, s níž se vrhají do nových projektů s cílem posunout své podnikání vpřed. Jsem ráda, že s nimi můžeme být u toho. Podíváme-li se na letošní finalistky z ekonomického pohledu, vidíme, že i letos platí, že doménou českých podnikatelek jsou především obchod a služby, kde působí hned 62 % finalistek. Bylo by však mylné si myslet, že ženy podnikají jen v typicky ženských oborech. Důkazem je fakt, že výrobě se věnuje 16,5 % letošních finalistek, 13 % podniká ve stavebnictví, 10 % v dopravě či logistice. Celkem 8 % působí v oblasti vzdělávání, 7,5 % pak shodně ve zdravotnictví a také v gastronomii a potravinářství. Zhruba 6 % podnikatelek působí v oboru cestovního ruchu.
Ocenění Českých Podnikatelek není jen samotná soutěž. Co je cílem celého projektu?
Máte pravdu, Ocenění Českých Podnikatelek není jen soutěž, dokonce to není ani „jen“ byznys. Moc nám záleží na tom, abychom v rámci tohoto projektu vytvořili platformu plnou inspirace, vzájemného respektu a spolupráce, které mohou vyústit v dlouhodobá obchodní i osobní partnerství a přátelství. Svým přístupem k byznysu jsou podnikatelky sdružené v rámci Ocenění Českých Podnikatelek pozitivním příkladem pro současnou i budoucí generaci jejich následovnic, a právě s jejich pomocí se nám daří naplňovat myšlenku „BUDUJEME HRDÉ ČESKO“. Opravdu silně vnímám, že dnes je velmi důležité objevovat a vyzdvihovat pozitivní příklady úspěšných českých lidí pro budoucí generace podnikatelů a také pro děti, které mohou být hrdé na své mámy, táty a celou Českou republiku. Jako naše poslání vnímám cíl motivovat mladou generaci k tomu, co vše mohou dokázat a ukázat jim, že pracovat, být aktivní a nebát se postavit na vlastní nohy má smysl.
Letošní 11. ročník je za námi. Jak se mohou ženy – podnikatelky přihlásit do 12. ročníku a jaká kritéria musí splňovat?
Do Ocenění Českých Podnikatelek se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, který jejich firmu doporučil na základě analýzy, která mimo jiné zohledňuje i dostupnost účetních závěrek, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Přihlášené podnikatelky musí být 100% majitelkami svých firem, mít české občanství a podnikat musí minimálně 4 roky. Nový ročník bude startovat od června 2019.
Co chystáte do budoucna? Nečekají projekt OCP nějaké změny? Jaký bude rok 2019 pro Agenturu Helas?
Fakt, že projekt funguje již 11 let nás utvrzuje v tom, že jsme si vybrali tu správnou cestu, po které jdeme. Proto o zásadních změnách prozatím neuvažujeme a zároveň proběhne diskuze poroty a poradního týmu. Zakládáme si na tom, že projekt je konstantní a opírá se o jasně stanovená pravidla. A jaký bude příští rok pro Agenturu Helas? Určitě plný práce, navazování nových vztahů a přípravy akcí pro všechny naše členy, nejen ty sdružené v projektu Ocenění Českých Podnikatelek.

PŘEČTI ČLÁNKY

Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
„Flexibilita, inovativní přístup a schopnost reagovat na změny budou zásadní pro úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům Marek Halfar, CEO poradenské společnosti PROFIT system.
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...