20 let s franšízou
Konzultační společnost PROFIT system franchise services, která je zároveň vydavatelem a provozovatelem online i tištěných médií a pořadatelem franšízových veletrhů, zahájila svoje fungování v roce 1998 ve Varšavě v Polsku. Na tamním trhu tehdy fungovalo jen několik málo franšízových konceptů a jediným zástupcem domácí franšízy byla značka Blikle. Zbytek trhu byl zabrán zahraničními koncepty. To se však velmi rychle změnilo.
„Začínali jsme v době, kdy franšízový trh v podstatě ani nevěděl, že existuje. Povědomí veřejnosti o franšízingu bylo takřka nulové. A to jak mezi potenciálními franšízanty, tak i společnostmi, které by prostřednictvím licencí mohly rozvíjet svou síť,“ vzpomíná Arkadiusz Słodkowski, spoluzakladatel a člen představenstva PROFIT system®. Dnes je i díky práci odborníků této poradenské společnosti na tamním trhu více než 1 200 franšízových koncepů, z nichž přes 80 % tvoří původem polské značky. Za dobu své činnosti vyvinul PROFIT system® více než 300 konceptů franšízy, mezi něž patří například řetězec obchodů s oblečením pro děti 5.10.15, restaurace Bobby Burger, síť jazykových školy Early Stage, finanční skupina Open Finance, nebo Delikatesy Centrum.
Vzhůru do světa
Ruku v ruce s polským franšízovým trhem rostl i PROFIT system® a rozhodl se se svými službami expandovat za hranice. Jednou z prvních zemí, kde otevřel svou kancelář, byla i Česká republika. Majitelé mateřské společnosti viděli právě na našem trhu velký potenciál jak pro svou firmu, tak hlavně pro rozvoj franšízingu. „Věřili jsme, že podnikání prostřednictvím prodeje franšízových licencí, má v Česku budoucnost. A nemýlili jsme se. Podstatou úspěšného vstupu však bylo najít u vás spolehlivého partnera, který zná Českou republiku a franšízing, a bude tak schopný náš byznys rozvíjet, což se nám naštěstí podařilo,“ vysvětluje Arkadiusz Słodkowski.
Jak již bylo uvedeno, na českém trhu působí PROFIT system® již více než 10 let. Za dobu svého fungování si zde vybudoval dominantní pozici, a to zejména díky poradenským službám a specializovanému portálu Franchising.cz. Také jeho prostřednictvím se společnost podílí na stále větší propagaci a rozvoji franšízového podnikání v Česku. Franšízový portál se postupem času stal hlavním pojítkem mezi světy franšízorů a potenciálních franšízantů v Česku. Je tak místem, kde se nabídka setkává s poptávkou. Franšízoři zde nachází své franšízanty, kteří si díky tomu často plní sny o vlastním podnikání.
Výsledkem snažení týmu společnosti PROFIT system® na trhu bylo to, že v uplynulých letech došlo k významnému zvýšení povědomí o franšízingu mezi veřejností. „Výrazně se změnil také postoj současných a potenciálních franšízorů. Stále více firem se velmi pečlivě připravuje na úlohu poskytovatele licencí. Nechají si vytvořit profesionály franšízové balíčky, všechna opatření a také změny testují na svých vlastních pobočkách, čímž získávají na důvěryhodnosti v očích uchazečů o jejich franšízy,“ říká Marek Halfar, ředitel české pobočky PROFIT system®.
Momentálně společnost působí v 15 zemích po celém světě. Kromě domácího Polska a již zmíněného Česka najdeme jeho pobočky také v Maďarsku, Litvě, Lotyšsku, Rumunsku, Rusku, Ukrajině, Slovensku, Slovinsku, Srbsku, Chorvatsku a Saúdské Arábii. Na konci roku 2018 zahájily provoz franšízové portály v Itálii a Makedonii. „Expandujeme na trhy, kde mají franšízy největší šance na rozvoj, např. kvůli podobným očekáváním spotřebitelů. Proto jsme se nedávno rozhodli rozšířit do Itálie. V současné době je to skutečně země v obtížné ekonomické situaci, ale je ideální pro rozvoj franšízy kvůli počtu obyvatel, geografické rozmanitosti a také kvůli silnému turistickému ruchu,“ doplňuje Michał Wiśniewski s tím, že v květnu letošního roku bude společnost PROFIT system® organizovat franšízový veletrh také v italské Neapoli.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...