20 let s franšízou
Konzultační společnost PROFIT system franchise services, která je zároveň vydavatelem a provozovatelem online i tištěných médií a pořadatelem franšízových veletrhů, zahájila svoje fungování v roce 1998 ve Varšavě v Polsku. Na tamním trhu tehdy fungovalo jen několik málo franšízových konceptů a jediným zástupcem domácí franšízy byla značka Blikle. Zbytek trhu byl zabrán zahraničními koncepty. To se však velmi rychle změnilo.
„Začínali jsme v době, kdy franšízový trh v podstatě ani nevěděl, že existuje. Povědomí veřejnosti o franšízingu bylo takřka nulové. A to jak mezi potenciálními franšízanty, tak i společnostmi, které by prostřednictvím licencí mohly rozvíjet svou síť,“ vzpomíná Arkadiusz Słodkowski, spoluzakladatel a člen představenstva PROFIT system®. Dnes je i díky práci odborníků této poradenské společnosti na tamním trhu více než 1 200 franšízových koncepů, z nichž přes 80 % tvoří původem polské značky. Za dobu své činnosti vyvinul PROFIT system® více než 300 konceptů franšízy, mezi něž patří například řetězec obchodů s oblečením pro děti 5.10.15, restaurace Bobby Burger, síť jazykových školy Early Stage, finanční skupina Open Finance, nebo Delikatesy Centrum.
Vzhůru do světa
Ruku v ruce s polským franšízovým trhem rostl i PROFIT system® a rozhodl se se svými službami expandovat za hranice. Jednou z prvních zemí, kde otevřel svou kancelář, byla i Česká republika. Majitelé mateřské společnosti viděli právě na našem trhu velký potenciál jak pro svou firmu, tak hlavně pro rozvoj franšízingu. „Věřili jsme, že podnikání prostřednictvím prodeje franšízových licencí, má v Česku budoucnost. A nemýlili jsme se. Podstatou úspěšného vstupu však bylo najít u vás spolehlivého partnera, který zná Českou republiku a franšízing, a bude tak schopný náš byznys rozvíjet, což se nám naštěstí podařilo,“ vysvětluje Arkadiusz Słodkowski.
Jak již bylo uvedeno, na českém trhu působí PROFIT system® již více než 10 let. Za dobu svého fungování si zde vybudoval dominantní pozici, a to zejména díky poradenským službám a specializovanému portálu Franchising.cz. Také jeho prostřednictvím se společnost podílí na stále větší propagaci a rozvoji franšízového podnikání v Česku. Franšízový portál se postupem času stal hlavním pojítkem mezi světy franšízorů a potenciálních franšízantů v Česku. Je tak místem, kde se nabídka setkává s poptávkou. Franšízoři zde nachází své franšízanty, kteří si díky tomu často plní sny o vlastním podnikání.
Výsledkem snažení týmu společnosti PROFIT system® na trhu bylo to, že v uplynulých letech došlo k významnému zvýšení povědomí o franšízingu mezi veřejností. „Výrazně se změnil také postoj současných a potenciálních franšízorů. Stále více firem se velmi pečlivě připravuje na úlohu poskytovatele licencí. Nechají si vytvořit profesionály franšízové balíčky, všechna opatření a také změny testují na svých vlastních pobočkách, čímž získávají na důvěryhodnosti v očích uchazečů o jejich franšízy,“ říká Marek Halfar, ředitel české pobočky PROFIT system®.
Momentálně společnost působí v 15 zemích po celém světě. Kromě domácího Polska a již zmíněného Česka najdeme jeho pobočky také v Maďarsku, Litvě, Lotyšsku, Rumunsku, Rusku, Ukrajině, Slovensku, Slovinsku, Srbsku, Chorvatsku a Saúdské Arábii. Na konci roku 2018 zahájily provoz franšízové portály v Itálii a Makedonii. „Expandujeme na trhy, kde mají franšízy největší šance na rozvoj, např. kvůli podobným očekáváním spotřebitelů. Proto jsme se nedávno rozhodli rozšířit do Itálie. V současné době je to skutečně země v obtížné ekonomické situaci, ale je ideální pro rozvoj franšízy kvůli počtu obyvatel, geografické rozmanitosti a také kvůli silnému turistickému ruchu,“ doplňuje Michał Wiśniewski s tím, že v květnu letošního roku bude společnost PROFIT system® organizovat franšízový veletrh také v italské Neapoli.
Široká nabídka / Služby společnosti PROFIT system nezahrnují jen poradenství při tvorbě franšízových konceptů. Prostřednictvím vlastních specializovaných médií, jako je například portál Franchising.cz, se snaží rozvíjet povědomí o franšízovém způsobu podnikání u široké veřejnosti a také pomáhat majitelům sítí najít potenciální franšízové partnery. PŘEČTI ČLÁNKY
Jednotná značka napříč sítí
/27.11.2025
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI