Franšízy v boji o balíky
Dvě značky, které pro svůj rozvoj zvolily cestu franšízingu, se již brzy stanou velkými konkurenty na českém logistickém trhu. A to díky doručování balíků. Zatímco Česká pošta doručuje balíkové zásilky svým zákazníkům domů již odnepaměti, Zásilkovna se doposud orientovala výhradně na spolupráci s e-shopy, a to prostřednictvím franšízových partnerů, díky nimž provozuje nejen v Česku síť výdejních míst pro zásilky z více jak 18 tisíc internetových obchodů.
Letos na jaře se však rozhodla jít ještě dál. Svým zákazníkům začne nabízet klasickou balíkovou službu. Takže ačkoli si mohli doposud v Zásilkovnách provozovaných franšízovými partnery vyzvedávat balíčky objednané z e-shopů, od jara budou moci z jakékoli pobočky poslat komukoli balík stejně tak, jak jsou zvyklí na poštách. Podle prvotních reakcí ze strany potenciálních zákazníků to vypadá, že o zájem o tyto služby nebude nouze.
Podle zakladatelky Zásilkovny Simony Kijonkové čítá její síť v Česku zhruba 1500 poboček, tedy zhruba o polovinu méně, než má Česká pošta. Cílem však je státní podnik v tomto ohledu dohnat, aby byly služby alternativního dopravce dostupné pro co největší počet lidí, a to nejen v Česku. Mimo domácí trh totiž Zásilkovna působí i na Slovensku. Zásilky však skrze ni mohou internetové obchody posílat také do Maďarska, Rumunska, Itálie, Polska, Německa, Rakouska, Bulharska, Velké Británie či na Ukrajinu.
„Dynamický růst, jakého Zásilkovna v uplynulých letech na našem trhu dosáhla, by nebyl možný bez podnikání na principu franšízingu. Právě franšízoví partneři mu pomohli k vytvoření tak rozsáhlé sítě, která byla poměrně rychle schopna zajistit fungování i na zahraničních trzích. Výhody franšízového způsobu rozvoje a provozu pobočkové sítě si uvědomila i Česká pošta jako státní podnik. Díky správné aplikaci tohoto principu může dlouhodobě udržet svůj systém a dostupnost jeho služeb zákazníkům,“ říká Lenka Nováková, konzultant společnosti PROFIT system, která se věnuje poradenství v oblasti franšízingu.
Přeměna nekončí / Česká pošta i letos pokračuje v přeměně vlastních poboček na partnerské v rámci projektu Pošta Partner. Za uplynulý rok převedla na smluvní partnery celkem 155 provozoven a ke konci roku fungovalo 583 pošt Partner a růst jejich počtu nekončí. K 1. březnu u nás najdeme 604 pošt provozovaných smluvními partnery na principu franšízy. PŘEČTI ČLÁNKY
Jednotná značka napříč sítí
/27.11.2025
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI