Retail Summit 2020 za dveřmi
Od pondělí 3. do středy 5. února se v pražském Clarion Congress Hotelu představí více než 120 vrcholových zástupců kamenného obchodu i e-Commerce, expertů i významných dodavatelů zboží a technologií pro maloobchod. Společně tak budou diskutovat nad tím, kam se v současné době ubírá nejen tuzemský maloobchodní trh, a to vzhledem ke změnám, kterými v posledních letech díky novým technologiím prochází. Přináší tak nejen celou řadu výzev a příležitostí pro ty, co jsou na nastalé změny připraveni, ale také i riziko, že se v něm někteří, na změnu nepřipravení, hráči přestanou orientovat.
Pojmy „new retail“ a ekosystém vysvětlí v úvodu Retail Summitu 2020 Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. S globálními trendy rozvoje účastníky seznámí mimo jiné autoři série analýz „Pravda o obchodě“ Harjot Singh a Rodney Collins z komunikační skupiny McCann Worldgroup. O rozruch v kongresovém sále se pak nepochybně postará předseda výkonného výboru sdružení evropských internetových obchodů Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Nedávno totiž vydal knihu s provokativním názvem „Konec nakupování on-line: budoucnost obchodu v propojeném světě“, která velmi plasticky popisuje koncepci „nového retailu“. Program obohatí i analýzy spotřebitelů, prezentované odborníky na výzkum ze společností Euromonitor, GfK a Nielsen. Strategické aspekty fungování firem v novém maloobchodním ekosystému z různých úhlů pohledu zdůrazní zástupci poradenských firem Boston Consulting Group, Deloitte a EY.
Tradičně se jisté velkému zájmu budou těšit prezentace vrcholových manažerů obchodních a výrobních firem. Retail Summit 2020 pozval do svého programu pestrou paletu řečníků ze společností, které jsou podle řady signálů na dobré cestě uspět v novém maloobchodním ekosystému.Své názory představí vysoce inovativní hráči na trhu jako jsou například Tomáš Havryluk z Alza.cz, Tomáš Čupr z Rohlíku, Igor Matejov z Mall Group) a za Pilulka.cz Michal Hanáček. Vystoupí ovšem také řada zástupců kamenných řetězců, kteří dokážou, že si umí i v novém retailovém ekosystému udržet či dokonce posílit své pozice. Do celkové strategické diskuse tak přispějí například Kateřina Harris a Petr Pavlík za síť Albert, Alena Střížová za dm drogerie markt, Luboš Korbelář z lékáren Dr.Max či Petr Chmelař z obchodní sítě Globus.
Velmi významnou roli v právě se vytvářejícím ekosystému budoucnosti budou hrát i výrobci, zejména pak ti značkoví. Svoji vizi na Retail Summitu 2020 představí ti nejpovolanější z nich, jako jsou Jannis Samaras (Kofola), Michaela Franeková (Unilever), Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj) či Tomáš Hejkal (Stock). V programu se však uplatní i malí, nezávislí dodavatelé, kteří již nyní nacházejí své pevné místo na trhu – jako například Martin Dokoupil z Tierra Verde a Kateřina Urbánková ze svazu ekologických zemědělců PRO-BIO.
Mediálním partnerem akce je i portál Franchising.cz.
Franšízy mezi nejlepšími / Součástí Retail Summitu je tradičně vyhlášení také výsledků ankety Mastercard Obchodník roku. V ní se na předních místech často umisťují i franšízové koncepty, jako např. Ikea, Benzina, Yves Rocher nebo Teta drogerie. PŘEČTI ČLÁNKY
AI ve světě franšízingu
/28.07.2025
Umělá inteligence, jako ChatGPT, začíná měnit zaběhlé způsoby fungování franšíz, provozní procesy, zákaznický servis i systémy školení. Franšízorům otevírá zcela nové možnosti.
Zpráva o chystané transformaci České pošty probudila a odhalila plány na uzavírání poboček. Jaký vliv to bude mít na koncept Pošta Partner?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Pandemie se výrazně odrazila na počtu firem v Česku, kterým hrozí krach. Některá odvětví jsou zasažena fatálně. Může franšíza snížit riziko krachu?
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Master-franšízanti Andrea Kunešová a její otec Otakar Konečný vedou v Česku síť prémiových švédských krmiv Husse již 15 let. Jaké franšízanty aktuálně hledají?
Přírodní kosmetika se těší stále větší oblibě. Kdo využije příležitost a získá exkluzivní licenci na budování obchodů oblíbené značky L’Erbolario v ČR?
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI