Retail Summit 2020 za dveřmi
Od pondělí 3. do středy 5. února se v pražském Clarion Congress Hotelu představí více než 120 vrcholových zástupců kamenného obchodu i e-Commerce, expertů i významných dodavatelů zboží a technologií pro maloobchod. Společně tak budou diskutovat nad tím, kam se v současné době ubírá nejen tuzemský maloobchodní trh, a to vzhledem ke změnám, kterými v posledních letech díky novým technologiím prochází. Přináší tak nejen celou řadu výzev a příležitostí pro ty, co jsou na nastalé změny připraveni, ale také i riziko, že se v něm někteří, na změnu nepřipravení, hráči přestanou orientovat.
Pojmy „new retail“ a ekosystém vysvětlí v úvodu Retail Summitu 2020 Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. S globálními trendy rozvoje účastníky seznámí mimo jiné autoři série analýz „Pravda o obchodě“ Harjot Singh a Rodney Collins z komunikační skupiny McCann Worldgroup. O rozruch v kongresovém sále se pak nepochybně postará předseda výkonného výboru sdružení evropských internetových obchodů Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Nedávno totiž vydal knihu s provokativním názvem „Konec nakupování on-line: budoucnost obchodu v propojeném světě“, která velmi plasticky popisuje koncepci „nového retailu“. Program obohatí i analýzy spotřebitelů, prezentované odborníky na výzkum ze společností Euromonitor, GfK a Nielsen. Strategické aspekty fungování firem v novém maloobchodním ekosystému z různých úhlů pohledu zdůrazní zástupci poradenských firem Boston Consulting Group, Deloitte a EY.
Tradičně se jisté velkému zájmu budou těšit prezentace vrcholových manažerů obchodních a výrobních firem. Retail Summit 2020 pozval do svého programu pestrou paletu řečníků ze společností, které jsou podle řady signálů na dobré cestě uspět v novém maloobchodním ekosystému.Své názory představí vysoce inovativní hráči na trhu jako jsou například Tomáš Havryluk z Alza.cz, Tomáš Čupr z Rohlíku, Igor Matejov z Mall Group) a za Pilulka.cz Michal Hanáček. Vystoupí ovšem také řada zástupců kamenných řetězců, kteří dokážou, že si umí i v novém retailovém ekosystému udržet či dokonce posílit své pozice. Do celkové strategické diskuse tak přispějí například Kateřina Harris a Petr Pavlík za síť Albert, Alena Střížová za dm drogerie markt, Luboš Korbelář z lékáren Dr.Max či Petr Chmelař z obchodní sítě Globus.
Velmi významnou roli v právě se vytvářejícím ekosystému budoucnosti budou hrát i výrobci, zejména pak ti značkoví. Svoji vizi na Retail Summitu 2020 představí ti nejpovolanější z nich, jako jsou Jannis Samaras (Kofola), Michaela Franeková (Unilever), Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj) či Tomáš Hejkal (Stock). V programu se však uplatní i malí, nezávislí dodavatelé, kteří již nyní nacházejí své pevné místo na trhu – jako například Martin Dokoupil z Tierra Verde a Kateřina Urbánková ze svazu ekologických zemědělců PRO-BIO.
Mediálním partnerem akce je i portál Franchising.cz.

PŘEČTI ČLÁNKY

Zpráva o chystané transformaci České pošty probudila a odhalila plány na uzavírání poboček. Jaký vliv to bude mít na koncept Pošta Partner?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Pandemie se výrazně odrazila na počtu firem v Česku, kterým hrozí krach. Některá odvětví jsou zasažena fatálně. Může franšíza snížit riziko krachu?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI