Franšíze Solodoor rostou prodeje i pobočková síť
Zajímavostí v tomto ohledu je zejména fakt, že v případě prodejů v prvním kvartálu porovnáváme dvě de facto odlišná období. V prvních třech měsících roku 2020, tedy před 1. vlnou pandemie COVID-19, totiž pro podnikání franšízantů Solodoor neplatila žádná omezení, situace v letošním roce je naprosto odlišná. I přesto zde můžeme pozorovat poměrně výrazný nárůst prodejů. „Potvrzuje se tak, že náš franšízový koncept funguje i v krizi,“ říká Stanislav Malohlava, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
K růstu obratu jistě přispělo i rozšíření pobočkové sítě tohoto původem českého franšízového konceptu. Během loňského roku se vedení společnosti podařilo ve spolupráci s franšízanty otevřít 3 nové pobočky. Dvě na Slovensku, v Košicích a Bánské Bystrici, a jednu v našem hlavním městě. V současné době je těsně před dokončením hned 5 poboček. První z nich, ta v Hradci Králové, zahájí provoz v pondělí 26. dubna. Na další se pak mohou těšit zákazníci z Ústí nad Labem, Karlových Varů a slovenské Žiliny. Své třetí prodejny Solodoor Centrum se pak dočká Praha. „Smlouvy s franšízovými partnery, kteří otevřou výše zmíněné pobočky, byly podepsány již v průběhu loňského roku. Situace spojená s pandemií a někde i onemocnění COVID-19 samotné jejich otevření poněkud zbrzdila,“ vysvětluje Stanislav Malohlava.
Podpora v byznysu
Otevřením nových prodejne však další expanzní plány franšízy Solodoor u nás a na Slovensku pro letošek nekončí. „Věříme, že se nám podaří ještě minimálně další 3 pobočky do konce roku otevřít. Intenzivně momentálně jednáme se zájemci o podnikání pod hlavičkou Solodoor Centrum z Českých Budějovic, Liberce a Jihlavy. Příležitost je ale i v dalších atraktivních místech Česka i Slovenska,“ doplňuje Malohlava. To, že je franšízový koncept Solodoor efektivní a funkční, dokazuje podle ředitele společnosti Solodoor Centrum například i fakt, že největší franšízant v síti firma SD Plzeň, prodloužila smlouvu o dalších 5 let.
Výhoda podnikání pod zavedenou značkou se i u tohoto franšízového konceptu naplno ukázala v době pandemie, která rozvoji byznysu příliš nepřeje. Právě v takovém momentě je totiž podpora ze strany franšízora jedním z klíčových benefitů, které dělají franšízové podnikání tak atraktivním. Centrála společnosti Solodoor pomáhala svým franšízantům nejen se zachováním jejich provozuschopnosti, kdy byly jejich pobočky pro maloobchodní zákazníky uzavřeny, ale také například při jednání s nájemci a při žádostech o podporu ze strany státu.
Podle Stanislava Malohlavy, lze do budoucna očekávat ochlazení ekonomiky a změnu zákaznického chování. Na prodeje sítě Solodoor Centrum by to však výrazný vliv mít nemělo, síť a její prodeje by měly nadále růst. Stále více lidí si totiž již v současnosti hledá cestu za kvalitními výrobky, službami odborníků a také kompletním servisem.

PŘEČTI ČLÁNKY

Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Touha po osamostatnění se a vlastním podnikání přivedla Lubomíra Bouzka k podnikání pod hlavičkou franšízového konceptu. Svou budoucnost spojil se značkou Solodoor.
„Rádi bychom se rozrostli do krajských měst, ve kterých zatím nemáme zastoupení," říká v rozhovoru Jakub Mulač, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
ČAF představila držitele cen soutěže Franchisa roku za rok 2019. První příčku a cenu veřejnosti získal koncept CrossCafe. Další obsadily franšízy Poe-Poe a Partners Market.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář