Prádelny v síti
Uplynulé období ovlivnilo většinu oborů. S omezením fungování se musely vypořádávat i pobočky franšízového konceptu Quickwash. V důsledku vládních opatření musely mít dveře pro zákazníky zavřené celý březen. „Abychom alespoň částečně zmírnili ekonomický dopad, ve většině poboček jsme nabízeli službu „přes okénko“. Od zákazníků jsme mezi dveřmi převzali prádlo, vyprali je, poskládali a čisté ho pak zase předali zákazníkovi v předem domluvený čas,“ vysvětluje majitel konceptu Quickwash Tomáš Drga s tím, že kromě toho mohou zákazníci ve většině poboček využít také službu praní s dopravou. V takovém případě si franšízanti nebo zaměstnanci poboček vyzvednou prádlo přímo u zákazníka a následně mu je čisté přivezou zpět.
Ovlivněn byl však nejen jejich provoz, ale také plány na rozvoj a výstavbu nových prádelen. I přesto se však podařilo dvě nové provozovny otevřít, a to v Mariánských Lázních a Frýdku-Místku. Jejich počet by se měl rozšířit i letos. V současné době je poskytovatel licencí v kontaktu hned s několika zájemci. Jak franšízor přiznává, zájem ze strany potenciálních je v současné době nižší, než tomu bylo před příchodem pandemie. Důvod je prozaický, lidé jsou dnes se svými podnikatelskými záměry v oblasti služeb daleko opatrnější a spíše vyčkávají, až se situace zlepší.
Pomoc s kompenzacemi i hygienou
Podle Drgy koronavirová krize způsobila franšízantům Quickwash obrovské ztráty. I v měsících, kdy mohli mít své pobočky otevřené, franšízor odhaduje, že v důsledku snížení poptávky příjmy poboček poklesly o 40 až 50 %. V březnu, kdy byly prádelny zcela zavřené, by pokles mohl být v některých pobočkách až 90%.
Svým franšízovým partnerům vedení franšízové sítě pomáhá zejména se sledováním aktuální situace a shromažďováním informací ohledně vývoje vládních opatření a také kompenzací, ve kterých je někdy složitější se vyznat. Úzce při tom spolupracuje s Asociací prádelen a čistíren. Další pomoc je zaměřena na poradenství ohledně zvýšených hygienických opatření v provozovnách a také na marketingovou kampaň realizovanou s cílem přivést zákazníky zpět do prádelen Quickwash.
Pro otevření samoobslužné prádelny zájemce nepotřebuje žádnou speciální kvalifikaci. Veškeré potřebné informace získá v rámci školení. Výše investice pro franchisanta se pak pohybuje v rozmezí od 1,2 do 2 mil. Kč
Služby „navíc“ / Koronavirová krize pomohla síti Quickwash k rozvoji nových aktivit. Spuštěna byla například nová služba „Praní s dovážkou“, k vedení tomu franšízor vytvořil nový web pradelna-on-line.
PŘEČTI ČLÁNKY
Naše franšízy chybí v podstatě všude
/24.03.2025
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...