Vlastní firma za půl milionu
Zakládat firmu, budovat si dobré jméno na trhu, lákat na svůj brand zákazníky, to vše pro začínajícího podnikatele či podnikatelku znamená investovat spoustu času a mnohdy i peněz. Řešením v takovém případě může být pořízení franšízové licence. Její poskytovatel totiž již velký díl práce odvedl za vás. Ne vždy je ale potřeba do podnikání pod zavedenou značkou investovat miliony. Dobrou zprávou totiž je, že v Česku fungují i franšízy, s nimiž můžete začít podnikat již s kapitálem nižším než 0,5 milionu. Najdeme je v nejrůznějších oborech. Zajímá vás, které to jsou?
Zisk z módy
Zhruba 300 tisíc Kč musí investovat zájemce o podnikání se značkou prodejen pracovního oblečení Ardon. Právě na tolik ho totiž vyjde otevření obchodu o velikosti zhruba 100 m2, a to včetně naskladnění zboží. Jak totiž poskytovatel licence říká: „Je pro nás důležité maximálně podpořit rozjezd podnikání partnera, a proto prodejnu plně vybavíme zbožím na vlastní náklady.“
Milionové investice nečekají ani na ty, kterým do oka padla franšíza Coccodrillo. Finanční prostředky, které je nutné vynaložit na otevření obchodu se totiž pohybují okolo 350 tisíc Kč, a to včetně plného vybavení prodejny, které zůstává majetkem franšízanta. Za nižšími počátečními náklady stojí fakt, že franšízor nevybírá vstupní licenční poplatek a také to, že na franšízanta nečekají vysoké výdaje spojené s nákupem zboží do obchodu. Zaplatí za něj totiž jen kauci a následně je jim vyplacena provize za jeho prodej. Franšízantům tak zbývají prostředky, které mohou použít třeba na marketing v regionu, ve kterém působí.
Byznys v žaludku
Říká se: „Co Čech, to muzikant.“, nicméně z našich zkušeností víme, že většina Čechů, kteří uvažují o rozjetí vlastního byznysu, alespoň chvíli přemýšlí o vlastní restauraci, kavárně, bistru nebo cukrárně. Nemusí to být nesplnitelný sen ani v momentě, kdy nemáte na svém kontě peníze na pořízení licence McDonald´s či jiného známého franšízového gastronomického řetězce.
Franšízová síť mobilních zmrzlináren Tak trochu jiná točená dává příležitost i těm, kteří nemají chuť objíždět svůj region v mobilním přívěsu, ale kvalitní zmrzlina je něco, s čím by chtěli spojit svoji budoucnost. Pro takové zájemce o franšízu má franšízor připravenu tzv. Instore franšízu do nepojízdné, stabilní prodejny. Franšízou Tak trochu jiná točená mohou podnikatelé obohatit své již fungující podnikání, například restauraci, kavárnu nebo zábavní centrum. Investice do takovéhoto typu spolupráce přijde na cca 200 tisíc Kč. Pokud by přeci jen budoucí franšízanti chtěli investovat do mobilního přívěsu, vyjde je počáteční investice na cca 550 tisíc Kč.
Zisk díky vzdělání
Ano, stále platí, že kdo se dobře učil, může se těšit na větší výplatu. Na druhou stranu je také fakt, že na zajímavé zisky se může těšit i ten, kdo se rozhodl budovat byznys v oblasti vzdělávání. A do začátku nemusí investovat příliš mnoho. Na zhruba 250 tisíc Kč přijde franšízanta rozjezd podnikání s konceptem Coding Giants, který je zaměřen na pořádání kurzů informatiky pro studenty ve věku 7 až 19 let. Licence na 1 kódovací školu přijde na 2 400 až 6 000 EUR, a to v závislosti na velikosti území, na nějž získá franšízant exkluzivitu. Dalších zhruba 3 000 EUR musí být uchazeč o franšízu připraven investovat do zařízení a vybavení prostor školy.
Investice v rozmezí 7,5 tisíc eur (cca 195 tisíc Kč) až 12 tisíc eur (cca 310 tisíc Kč) v závislosti na velikosti územní exkluzivity, čeká na zájemce o franšízovou licenci vzdělávacího konceptu Edukido, který chce na tuzemský trh proniknout ze sousedního Polska. Aktuálně tak u nás hledá franšízanty, jejichž úkolem bude otevírat a vést kurzy pro děti ve věku 3 až 12 let. Výhodou je, že není nutné, aby měli vlastní učebny. Na spolupráci se mohou domluvit s mateřskými či základními školami. Součástí investice je i nákup učebních LEGO® sad, které lektoři používají ve výuce.
Vysoké finanční prostředky nemusí vynaložit ani budoucí franšízanti původem amerického konceptu Bricks4Kidz, který také používá pří výuce snad všemi generacemi oblíbené LEGO® kostky. Kurzy této franšízy však nejsou určeny jen dětem, od roku 2018 nabízí značka i teambuildingové workshopy pro firmy. Počáteční investice činí 240 tisíc Kč.
Ať už se rozhodnete pro podnikání s franšízou v jakémkoli oboru, je na vás, kolik do rozjetí vlastní firmy chcete, a hlavně můžete investovat. Pravdou ale je, že výše počátečních finančních nákladů by neměla být jediným kritériem vašeho výběru. Mějte na paměti i váš vztah k oboru, do kterého se chcete pouštět a nezapomeňte si vámi vybrané koncepty řádně prověřit. Možná zjistíte, že méně finančně nákladná franšíza je na dosažení úspěchu připravena stejně dobře nebo lépe než ta za miliony.

PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI