Společnost IWG je největším světovým poskytovatelem flexibilních pracovních prostor. V poslední době zaznamenala silnou poptávku po svých službách. „Od zrušení nejrůznějších opatření souvisejících s pandemií Covid jsme zaznamenali v našem obchodě velký pohyb. Lidé chtějí opustit domov a potřebují flexibilní kanceláře," říká Michal Dorszewski, ředitel franšízy IWG pro střední a východní Evropu.
Pohodlné řešení
Tento trend je patrný nejen v Česku, ale po celém světě. „Současně se zvýšila poptávka po našich službách v důsledku situace na Ukrajině. V důsledku toho z těchto zemí utíkají podnikatelé z Běloruska nebo Ukrajiny. Často se dostanou i do České republiky," říká Michał Dorszewski s tím, že v situaci, kdy se rozhodnutí o stěhování často přijímají ze dne na den, je IWG jedním z těch nejvhodnějších řešení. „U nás můžete mít kancelář již druhý den. Dá se říci, že v době nejistoty na trhu je naše řešení stále oblíbenější, protože zbavuje koncové zákazníky rizika, že uvíznou v dlouhodobé smlouvě. U nás si lze kancelář pronajmout na měsíc a pokaždé ji prodloužit o další měsíc," vysvětluje Michal Dorszewski.
Společnost IWG sleduje ústup trhu od klasických kancelářských prostor již řadu let. Stále více firem se vzdává velkých prostor. Raději platí pouze za prostor, který skutečně potřebují než za prázdná místa, která jim často zbývají. Je pro ně také důležité, že kanceláře IWG působí na mnoha místech po celém světě. Kromě toho je snadné přizpůsobit umístění kanceláře potřebám zaměstnanců. „Věříme, že trh se servisovanými kancelářemi bude růst ještě mnoho let. V současné době tvoří na různých trzích 2 až 5 % a měly by tvořit přibližně 30 %,“ doplňuje Dorszewski.
Na cestě do regionů
To také ovlivňuje poptávku po franšízách IWG, nicméně rozhodování o investicích je nyní mnohem obtížnější než ještě před půl rokem. „Je to proto, že se objevilo nové politické riziko, které nemůžeme ovlivnit. Kromě toho se zvýšily náklady na výstavbu a financování a zároveň se snížila dostupnost materiálů," říká Michal Dorszewski.
Náklady na otevření kanceláří ve spolupráci s IWG závisí především na značce zvolené franšízantem, velikosti pronajatého prostoru a ceně pronájmu v daném městě. Podle odhadů Michała Dorszewského se přibližná částka pohybuje okolo 7,5 až 8 milionů Kč. Investice zahrnuje franšízový poplatek ve výši cca 780 tisíc Kč a další náklady spojené s jeho otevřením, které činí cca 6,8 milionu Kč.
IWG plánuje vstoupit se svou nabídkou i do regionálních měst. Novinkou je, že od začátku letošního roku společnost nabízí franšízy také přímo majitelům budov. Vedení konceptu tak už nehledá jen investora, který si pronajme nějakou nemovitost nebo patro v kancelářské budově a uspořádá tam coworkingovou kancelář. Nabízením franšízových licencí přímo majitelům budov umožní majitelům takovýchto nemovitostí profitovat z pronájmů, a to s využitím know-how, licence, ochranné známky a značky IWG.

PŘEČTI ČLÁNKY

Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Franšíza realitních kanceláří se na akci měsíc.ai v pražském Karlíně podělila se svými zkušenostmi s umělou inteligencí. Současně pokračuje jejich nárůst poboček v menších městech.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.